اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

احتمال نظامی اعلام کردن مرز سوریه با لبنان قوت گرفت

خبرگزاری فارس: در حالی که از مرز لبنان با سوریه محموله‌های سلاح قاچاق می‌شود و عناصر مسلح از مرز این کشور وارد خاک سوریه می‌شوند، احتمال دارد دمشق مرزهای سوریه با لبنان را نظامی اعلام کند.

احتمال نظامی اعلام کردن مرز سوریه با لبنان قوت گرفت
به گزارش فارس، روزنامه الانباء کویت به نقل از منابع آگاه نوشت که مناسبات نجیب میقاتی و سران سوریه چندان خوب به نظر نمی‌رسد و این امر به دلیل ملاحظات دمشق در خصوص موضع لبنان در خصوص مسائل مرزی است.

در حالی که فایز غصن وزیر دفاع لبنان پیش از این از حضور عناصر القاعده و تروریستی در لبنان در نزدیکی مرزهای سوریه سخن گفته بود، به نظر می‌رسد میقاتی این سخنان را چندان مورد توجه قرار نداده است.

در همین خصوص الانباء به نقل از کسانی که به دمشق رفته و اخیرا با سران سوریه دیدار کرده‌اند، نوشت که سوریه در خصوص مسائل مرزی [و قاچاق سلاح و افراد مسلح از مرز لبنان با سوریه] اصلا تساهل نخواهد کرد و به ارتش لبنان اعلام کرده است که تدابیر امنیتی خود را در مرز افزایش بدهد.

بنا بر این گزارش، این منابع گفتند که دستگاه امنیتی سوریه بود که مسئولان ذی‌ربط لبنان را از حضور گروه های مسلح در عرسال با خبر کرد.

این منابع گفتند که اگر وضعیت بدین منوال طی شود شاید دمشق مجبور شود که مرزهای خود با لبنان را مناطق نظامی اعلام کند.

سوریه از ماه مارس گذشته با ظهور گروهک‌های مسلحی روبه‌روست که تاکنون در چندین شهر سوریه با ناامن کردن وضعیت، بیش از 1200 نیروی امنیتی و ارتش سوریه را به همراه صدها سوری کشته‌اند.

انتهای پیام/.++
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول