اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده منطقه سوم نیروی دریایی ارتش:

دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار توانمندی فرامنطقه‌ای دارد

خبرگزاری فارس: فرمانده منطقه سوم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: توانمندی‌های دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار در ابعاد فرا منطقه‌ای قرار دارد.

دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار توانمندی فرامنطقه‌ای دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از چابهار، سیاوش جره امروز در بازدید از قسمت‌های مختلف دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار اظهار داشت: امکانات و توانمندی‌های فنی و تخصصی دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار در مقایسه با دانشگاه‌های خارجی در سطح از جایگاه بسیار بالایی قرار دارد به طوری که این دانشگاه می‌تواند بسیاری از نیازمندی‌های تخصصی کشور در ابعاد نیروی انسانی و آموزش را برطرف سازد.
وی افزود: دانشگاه تخصصی دریانوردی و علوم دریایی چابهار در ابعاد مختلف فنی، تجهیزات و آموزش امروز توانسته در جایگاهی قرار گیرد که بسیاری از کشورهای منطقه متقاضی همکاری و استفاده از این ظرفیت‌های بالا هستند.
فرمانده منطقه سوم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: شرایط خاص منطقه و تأکیدات مقام معظم رهبری در راستای بومی سازی علوم مهم و راهبردی همانند دریانوردی، دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار توانسته در راستای عملیاتی کردن فرامین فرماندهی کل قوا، اقدامات هدفمندی را انجام دهد که با تقویت و جهت دهی این فعالیت‌ها در ابعاد نظامی می‌توانیم بسیاری از معادلات منطقه‌ای را در ابعاد سیاسی و نظامی با محوریت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در دست بگیریم.
جره عنوان کرد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ابعاد مختلف آمادگی دارد تا با ایجاد تعاملات علمی، پژوهشی و فنی، تخصصی با دانشگاه دریانوردی و علوم دریانوردی چابهار بتواند از ظرفیت‌های بسیار بالای این قطب دریانوردی کشور استفاده و بسیاری از پژوهش‌های تحقیقاتی را می‌توانیم به مرحله عملیاتی و اجرایی برسانیم.
وی امکانات و تجهیزات تخصصی و مدرن دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار را بسیار عالی توصیف کرد و گفت: به طور حتم نیروهای انسانی که از این چنین تجهیزاتی برای آموزش بهره‌مند می‌شوند می‌توانند در امر دریانوردی نیز از سایر دانشگاه‌های داخلی و خارجی در جایگاه بالاتر و کارآمدتر باشند که موفقیت‌های علمی دانشگاه نیز این امر را اثبات کرده است.
رئیس دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار حضور فرمانده منطقه سوم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را در این دانشگاه بسیار مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: علاقه‌مندی نیروی دریایی در راستای همکاری‌های دو جانبه در ابعاد علمی، پژوهشی می‌توانند شتاب جهت‌داری به اهداف و برنامه‌های نظامی و علمی کشور دهد.
امین بهزاد مهر بیان داشت: دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار با تمام توان در ابعاد مختلف این آمادگی را دارد تا نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را همیاری و مورد حمایت‌های پژوهشی و استراتژیکی قرار دهد.
وی گفت: اعتقاد ما بر این است که تقویت همکاری‌ها بین دانشگاه تخصصی دریانوردی و علوم دریایی چابهار با نیروی دریایی می‌تواند اثر بخشی پژوهش‌های راهبردی و دریانوردی را از حالت تئوریک خارج کرده و نتایج درخشان این تلاش‌ها را در عمل نیز مشاهده کنیم که این مهم می‌تواند پلی بین پژوهش و عملیاتی شدن آن در ابعاد کلان باشد.
به گفته رئیس دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار، این دانشگاه علاقه‌مندی نیروی دریایی ارتش را با جدیت پیگیری و در تمامی ابعاد با امکانات موجود، گام‌های بزرگی در راستای بومی سازی علوم و نیازمندی‌های مورد نیاز نیروی دریایی بر خواهد داشت که این تعاملات سازنده به حتم بسیاری از معادلات در عرصه دریانوردی و امنیت دریا را به نفع کشورمان تغییر خواهد داد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول