اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ثبت‌نام از دانش‌آموزان اتباع خارجه

۲۵ هزار دانش‌آموز اتباع خارجه در مدارس قم تحصیل می‌کنند

خبرگزاری فارس: مسئول امور تحصیلی دانش‌آموزان اتباع خارجه اداره‌کل آموزش و پرورش قم با بیان اینکه 25 هزار دانش‌آموز اتباع خارجه در مدارس قم تحصیل می‌کنند، از اتباع خارجه که نتوانسته‌اند تاکنون در مدارس ثبت‌نام کنند خواست تا با مراجعه به ادارات آموزش و پرورش برای ادامه تحصیل خود اقدام کنند.

۲۵ هزار دانش‌آموز اتباع خارجه در مدارس قم تحصیل می‌کنند
محمدرضا اسلامی‌نسب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع خارجه اظهار کرد: دانش‌آموزان اتباع خارجه به صورت سالانه بر اساس شیوه‌نامه ویژه ثبت‌نام می‌شوند.
وی خاطر نشان کرد: دانش‌آموزان دارای مدارک اقامتی معتبر مانند گذرنامه، کارت هویت و برگه خروج از کشور با توجه به مصوبه شورای عالی انقلاب در سال تحصیلی 90 ـ 91 ثبت‌نام شده‌اند.
مسئول امور تحصیلی دانش‌آموزان اتباع خارجه اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه اکنون بالغ بر 25 هزار دانش‌آموز اتباع خارجه در سه مقطع تحصیلی مشغول تحصیل هستند، گفت: این دانش‌آموزان در اکثر مدارس دولتی و غیردولتی در کنار دانش‌آموزان ایرانی تحصیل می‌کنند.
وی تصریح کرد: 10 مدرسه به صورت اختصاصی ویژه دانش‌آموزان اتباع خارجی مانند عربستان، کویت، پاکستان، افغانستان و... وجود دارد که به طور مستقیم زیر نظر دفتر امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش فعالیت می‌کنند.
اسلامی‌نسب ادامه داد: از دانش‌آموزان اتباع افغانی در مقاطع ابتدایی، راهنمایی و متوسطه به ترتیب شهریه‌ای به مبلغ 70 هزار تومان، 90 هزار تومان و 100 هزار تومان دریافت می‌شود.
وی از همه دانش‌آموزان اتباع خارجه که بنا به هر دلیل نتوانسته‌اند تاکنون در مدارس ثبت‌نام کنند خواست تا با مراجعه به ادارات آموزش و پرورش ناحیه و منطقه خود برای ثبت‌نام و ادامه تحصیل اقدام کنند.
انتهای پیام/و۳۰/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول