اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری سیستان ‌و بلوچستان:

راه‌اندازی آزمایشگاه دی.‌ان.‌ای در سیستان ‌و بلوچستان ضروری است

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به شرایط خاص سیستان و بلوچستان، افتتاح و راه‌اندازی آزمایشگاه دی.‌ان.‌ای در این استان از ضروریات است.

راه‌اندازی آزمایشگاه دی.‌ان.‌ای در سیستان ‌و بلوچستان ضروری است
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای قضایی سیستان و بلوچستان در اداره کل پزشکی قانونی استان اظهار داشت: تعداد نیروهای تخصصی موجود با توجه به وظایف پزشکی قانونی کافی نیست و برطرف کردن این مشکل توجه ویژه مسئولان کشور به تأمین امکانات، نیروی انسانی و تجهیزات اداره کل پزشکی قانونی استان را می‌طلبد.
وی افزود: اداره کل پزشکی قانونی استان با وجود کاستی‌های فراوان نهایت تلاش خود را در ارائه خدمات مطلوب توأم با دقت و سرعت به کار گرفته است و نقش پزشکی قانونی در حوادث استان از جمله حوادث تروریستی بسیار مهم و اقدامات انجام شده در این زمینه مطلوب ارزیابی می‌شود.
رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: دوری شهرها از یکدیگر، نبود مرکز پزشکی قانونی در برخی شهرستان‌های استان، دشواری‌های مردم در دسترسی به خدمات پزشکی قانونی در برخی شهرهای استان،‌حوادث غیرمترقبه و تروریستی و... از جمله مشکلات استان سیستان و بلوچستان است که امیدواریم با راه‌اندازی مراکز پزشکی قانونی در تمامی شهرستان‌های استان دسترسی مردم به خدمات تسهیل شود.
حمیدی راه‌اندازی آزمایشگاه ژنتیک را در استان ضروری دانست و یادآور شد: اتباع خارجی متقاضی کسب تابعیت جمهوری اسلامی ایران از موارد عمده مراجعات به سیستم قضایی استان هستند که رسیدگی به تقاضای آنان به انجام آزمایش‌های ژنتیک نیاز دارد و امیدواریم با تأمین منابع مالی و نیروی متخصص، زمینه راه‌اندازی آزمایشگاه ژنتیک در استان فراهم شود.
به گفته وی هم اکنون نمونه آزمایش‌های ژنتیک به مشهد ارسال می‌شود که این موضوع مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده است.
رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان با اشاره به لزوم راه‌اندازی سالن تشریح در شهرستان‌های مختلف استان خاطر نشان کرد: با توجه به گستردگی استان، ‌دوری شهرستان‌ها از یکدیگر و فرهنگ خاص مردم استان، احداث سالن تشریح در تمام شهرها لازم است و ما خواستار همکاری مسئولان استانی و ستاد سازمان پزشکی قانونی برای حل این مشکل هستیم.
 
*افزایش جاذبه در پزشکی قانونی ضروری است
دادستان عمومی و انقلاب زاهدان نیز در این جلسه گفت: با توجه به سختی کار در پزشکی قانونی باید جاذبه در این سازمان افزایش یابد.
محمد مرزیه افزود: معمولاً قتل‌ها در نقاط حادثه‌خیز استان اتفاق می‌افتند و با توجه به شرایط و پراکندگی سیستان و بلوچستان باید پزشکی قانونی در همه شهرهای استان استقرار داشته باشد.
وی بیان کرد: در پزشکی قانونی باید از نیروهای ماندگار استفاده تا مشکل نیروی انسانی برطرف شود.
در پایان این جلسه، رئیس سازمان پزشکی قانونی با هیئت همراه از سالن‌های پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان بازدید کردند.
انتهای پیام/صا10/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول