اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

احداث پروژه 15 کیلومتری کنارگذر غربی تبریز 10 ساله شد

خبرگزاری فارس: آرزوی مردم تبریز برای افتتاح پروژه 15 کیلومتری کنارگذر غربی تبریز 10 ساله شد.

احداث پروژه 15 کیلومتری کنارگذر غربی تبریز 10 ساله شد
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آرزوی مردم تبریز برای افتتاح پروژه 15 کیلومتری کنارگذر غربی این شهر که موجب خواهد شد ماشین‌های سنگین وارد این شهر نشود 10 ساله شد.
کنارگذر غربی تبریز با 15 کیلومتر طول از جمله طرح‌هایی است که تکمیل آن به برطرف شدن معضل بزرگ ترافیک این کلانشهر کمک بسیار خواهد کرد، اما پس از گذشت 10سال هنوز به اتمام نرسیده و چشم در افق تصمیم مسئولان دارد.
 
تسریع در اتمام کنارگذر غربی تبریز ضروری است
فرماندار تبریز گفت: تسریع در اتمام کنارگذر غربی تبریز ضروری است تا شاهد کاهش ترافیک در یکی از مهم‌ترین معابر تبریز باشیم.
محمود چمنی در حاشیه پنجمین جلسه شورای ترافیک شهرستان تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز بر ضرورت اصلاح هندسی تقاطع حادثه خیز در تبریز تاکید کرد.
وی با اشاره به برپایی جلسات تخصصی و کارشناسی در زمینه نحوه اصلاح تقاطع حادثه‌خیز شهرستان تبریز، افزود: این جلسات با حضور مسئولان مربوطه از جمله پلیس راهور، شهرداری تبریز، اداره راه و ترابری و نیز کارشناسان دیگر برگزار شده و نتیجه این جلسات کارشناسی در شورای ترافیک طرح و مصوبات لازم صورت می‌گیرد.
چمنی خاطرنشان کرد: با بررسی وضعیت موجود در زمینه کاهش بار ترافیکی معابر و تقاطع می‌توان در راستای کاهش ترافیک اقدام کرد.
وی تاکید کرد: برخی معابر مهم تبریز در ساعات اوج تردد با ترافیک شدید مواجه هستند که این امر توقف کامل در این معابر را موجب می‌شود.
چمنی همچنین با اشاره به ترافیک شدید در تقاطع استاد معین ـ ملکی، شهید بهشتی با پاسداران و میدان راه‌آهن خواستار توجه سریع به اصلاح این تقاطع‌ها شد و گفت: در این میان اصلاح تقاطع میدان راه آهن واحداث تقاطع غیر همسطح در این میدان ضروری است.
وی اضافه کرد: تامین اعتبار لازم برای احداث این تقاطع برای کاهش ترافیک ضروری است و نهادهای مربوطه باید دراین راستا همراهی لازم داشته باشند.
فرماندار تبریز همچنین بر  تسریع در اتمام  کنارگذر غربی تبریز تاکید کرد و گفت: در این راستا موانع موجود باید هر چه سریع‌تر برطرف شود و در آینده نزدیک شاهد بهره‌برداری از این کنار گذر مهم و حیاتی باشیم. 
وی تاکید کرد: تسریع در اتمام این کنارگذر ضروری است تا شاهد کاهش ترافیک در یکی از مهم‌ترین معابر تبریز باشیم.
چمنی در ادامه با اشاره به وضعیت سه راهی ولیعصر تبریز از احداث‌های اطراف این سه راهی انتقاد کرد و گفت: در زمینه صدور مجوزهای ساختمانی که موجب ایجاد بار ترافیکی شدید در معابری از جمله ورودی ولیعصر تبریز شاهد ناهماهنگی هستیم.
فرماندار تبریز یادآور شد: در زمینه ایجاد دور برگردان و یا تقاطع‌ها، پیش‌بینی‌های لازم ضروری است تا شاهد باز منفی در جامعه نباشیم.
  
حذف ترافیک ترانزیت عبوری از داخل کلانشهر تبریز و تکمیل حلقه مفقودی کمربندی تبریز
حمید علی محمدزاده نماینده شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خصوص کنارگذر غربی تبریز، گفت: این پروژه با 11 کیلومتر و عرض سواره رو 11.5*2 متر، عرض کل 35 متر است.
حمیدعلی محمدزاده افزود: در این پروژه پنج دستگاه پل بزرگ و 60 دستگاه آب‌رو کوچک توسط شرکت آذرسیماب در حال احداث است.
این مسئول یادآور شد: در کنار این پروژه آنتن اتصالی کنارگذر غربی تبریز به طول 4.6 کیلومتر نیز توسط شرکت نصر اصفهان در حال احداث است.
محمدزاده هدف از اجرا پروژه کنارگذر غربی تبریز را احداث قطعه دوم آزاد راه تبریز ـ مرند از کیلومتر 600+12 تا 14 به اضافه آنتن اتصالی آزاد راه تبریز - مرند به جاده موجود چهار خطه تبریز - مرند به طول دو کیلومتر اعلام کرد.
وی همچنین احداث تقاطع‌های ابتدا و انتهای آنتن و پل روگذر راه‌آهن و اصلاح هندسی جاده موجود تبریز - مرند در محل تقاطع به منظور حذف ترافیک ترانزیت عبوری از داخل کلانشهر تبریز و تکمیل حلقه مفقودی کمربندی تبریز در محدوده غرب تبریز که موجب کاهش زمان سفر ترازیت کالا و مسافر می‌شود.
نماینده شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، اعتبار هزینه شده برای کنارگذر غربی تبریز را 7.36 میلیارد تومان اعلام کرد. 


کنارگذر غربی تبریز توسعه شهر را از سمت غربی تبریز ممکن می‌سازد
کنارگذر غربی تبریز با 15 کیلومتر از جمله طرح‌هایی است که تکمیل آن به معضل بزرگ ترافیک این کلانشهر کمک بسیار خواهد کرد، اما پس از گذشت 10سال هنوز به اتمام نرسیده و چشم در افق تصمیم دولتمردان دارد.
تبریز دارای چهار کنارگذر شمالی (بزرگراه پاسداران)، جنوبی (بزرگراه کسایی)، شرقی (که با اجرای طرح تبادل دروازه تهران عملاً اجرایی خواهد شد) و کنارگذر غربی تبریز است که کنارگذر غربی تبریز برای کاهش بار ترافیکی محور بزرگراه کارگر و بزرگراه ملت (جاده سنتو) در سال 1380 طراحی و مورد مطالعه قرار گرفت.
این طرح به‌عنوان محور مواصلاتی محدوده شمال غرب تبریز به جنوب غرب شهر طراحی شده و از طریق این بزرگراه جاده «تبریز ـ‌ آذرشهر» به جاده «تبریز ـ مرند» متصل می‌شود و از بار ترافیکی بزرگراه ملت و کارگر (جاده سنتو) به طور قابل ملاحظه‌ای می‌کاهد.
این بزرگراه از سه راهی «مایان» آغاز شده و تا پل شبدری ورودی غربی بزرگراه شهید کسایی ادامه می‌یابد و از طرفی به کنارگذر جنوبی تبریز و اتوبان کسایی متصل می‌شود و از این طریق سبب خروج اتوبان شهید کسایی از بن‌بست شده و از طریق پل در حال احداث کنارگذر جنوبی به بزرگراه غربی تبریز متصل می‌شود.
بزرگراه غربی تبریز به طول 15 کیلومتر و عرض 32 متر در دو باند مجزا سه لاینه احداث شده و در طول این بزرگراه تعداد هفت پل روگذر برای تبادل راهی بین مناطق و شهرک‌های مجاور این بزرگراه احداث شده و یا در حال احداث است، این تقاطع‌ها شامل تقاطع سه راهی مایان با جاده مرند، آخر خیابان قراملک، تقاطع موتوژن، تقاطع خطوط ریلی مربوط به راه آهن، تقاطع ایستگاه راه‌آهن تبریز، تقاطع امتداد خیابان فلزکاران رسالت و تقاطع پل اتصالی بزرگراه غربی تبریز به بزرگراه کسایی تبریز (کنارگذر جنوبی) است.
از دیگر خصوصیات بارز این بزرگراه خارج کردن تبریز از عدم امکان توسعه غربی شهر به علت قرار گرفتن ایستگاه راه‌آهن در غرب شهر است که راه‌آهن تبریز جلوگیر توسعه شهر از سمت غربی بود و با احداث این بزرگراه که از پشت راه‌آهن تبریز می‌گذرد توسعه شهر را از سمت غربی تبریز ممکن می‌سازد.
انتهای پیام/ح10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول