اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کمیته داژبال استان اصفهان:

گسترش رشته ورزشی داژبال با جدیت دنبال می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول کمیته داژبال استان اصفهان گفت: این کمیته گسترش رشته ورزشی داژبال را به عنوان یک رشته سنتی ایرانی مد نظر قرار داده است.

گسترش رشته ورزشی داژبال با جدیت دنبال می‌شود
مینا نظری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: با اینکه رشته داژبال ( وسطی) قدمتی دیرینه در فرهنگ ورزشی ایرانیان دارد، اما این رشته از سال 1387 زیر نظر هیئت ورزش‌های همگانی به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد.
مسئول کمیته داژبال استان اصفهان از اهداف برپایی ورزش داژبال به مهارت در اجرای حرکات انتقالی، پرتابی و دریافتی اشاره کرد و افزود: پاس دادن، دویدن و جهش از نقاط مثبت فعالیت در این رشته ورزشی است.
وی با بیان اینکه رشته ورزشی داژبال سبب تقویت روحیه و افزایش سلامتی و هوشیاری می‌شود، تصریح کرد:  ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های عصبی و عضله از دیگر فواید ورزش داژبال است.
نظری بیان داشت: ایجاد هماهنگی بین چشم و اعضای بدن در اثر فعالیت در رشته ورزشی داژبال به وجود می‌آید.
وی اظهار داشت: ارتقا در فاکتورهای آمادگی جسمانی، استقامت، قدرت، سرعت، توان ،چابکی در عمل و عکس‌العمل از دیگر موارد ایجاد شده در انسان به وسیله ورزش وسطی است.
مسئول کمیته داژبال استان اصفهان در مورد تیم‌های داژبال با اشاره به اینکه این ورزش از دو تیم (کنار و وسط) تشکیل می‌شود، اظهار داشت: هر تیم از چهار بازیکن اصلی و دو بازیکن ذخیره تشکیل شده است.
وی گفت: در رشته داژبال هفت رده سنی نونهالان ( 6 تا 11 سال)، نوجوانان ( 12 تا 14 سال)، جوانان ( 15 تا 17 سال)، بزرگسالان ( 18 تا 35 سال)، میانسالان ( 36 به بالا)، خانواده‌ها و پیشکسوتان حضور دارند.
نظری تاکید کرد: رشته داژبال در دو قسمت بانوان و آقایان و به صورت مجزا برگزار می‌شود.
انتهای پیام/خ30/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول