اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

شورای قضایی کردستان عراق: "طارق الهاشمی" را تحویل نمی‌دهیم

خبرگزاری فارس: شورای قضایی منطقه کردستان عراق اعلام کرد که درخواست رسمی بغداد مبنی بر تسلیم معاون اول فراری رئیس جمهور را رد کرده است.

شورای قضایی کردستان عراق: "طارق الهاشمی" را تحویل نمی‌دهیم
به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری "الجزیرة"، منطقه کردستان درخواست رسمی بغداد مبنی بر تسلیم "طارق الهاشمی" معاون اول رئیس‌جمهور عراق به دستگاه قضایی را رد کرد. این در حالی است که طرف‌های مختلف سیاسی در حال رایزنی و فراهم کردن زمینه لازم برای برگزاری کنگره ملی برای عبور از بحران جاری کشور هستند.

دادیار "حمید سلیمان" سخنگوی شورای قضایی منطقه کردستان اعلام کرد که کردستان درخواست دولت عراق مبنی بر تسلیم هاشمی را رد می‌کند.
 
بغداد شنبه گذشته طی درخواستی رسمی از شورای قضایی کردستان خواسته بود که هاشمی و 14 همراه او را به اتهام دخالت در حملات تروریستی عراق و بر اساس حکم بازداشت صادر شده از سوی دستگاه قضایی دولت مرکزی تسلیم کند.

از سوی دیگر "فایق توفیق" معاون وزیر کشور منطقه کردستان نیز با تایید تصمیم شورای قضایی کردستان گفت که کردستان پلیس تحت نظارت دولت مالکی نیست که حکم بازداشت هاشمی را برای او انجام دهد.

معاون اول رئیس‌جمهور عراق که در پی افشای همکاری‌هایش با تروریست‌ها و دخالتش در انفجار تروریستی پارلمان عراق و صدور حکم بازداشتش به منطقه کردستان گریخته ، در این منطقه دفتر موقتی برای فعالیت خود باز کرده است و حاضر به حضور در دادگاه نیست.
 
انتهای پیام/++
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول