اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور رئیس مرکز آمار فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش انجام شد:

افتتاح نخستین نمایشگاه تخصصی هوشمند سازی مدارس در سیستان ‌و بلوچستان

خبرگزاری فارس: دقایقی پیش با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش، نخستین نمایشگاه تخصصی هوشمند سازی مدارس در سیستان و بلوچستان افتتاح شد.

افتتاح نخستین نمایشگاه تخصصی هوشمند سازی مدارس در سیستان ‌و بلوچستان
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان صبح امروز در آیین افتتاحیه نمایشگاه تخصصی هوشمند سازی مدارس در زاهدان اظهار داشت: هم‌اکنون 583 کلاس درس در قالب 387 مدرسه در سیستان و بلوچستان هوشمند سازی شده است.
غلامرضا محمدقاسمی افزود: مقرر شده تا پایان سال تحصیلی جاری با همکاری آموزش و پرورش و استانداری، یک‌هزار مدرسه در طرح هوشمند سازی فعال شوند.
وی بیان داشت: در یک مدرسه هوشمند، یادگیری نتیجه تفکر است و یک تفکر خوب توسط همه دانش‌آموزان قابل یادگیری است.
مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان ادامه داد: مدرسه هوشمند، مدرسه فیزیکی است که کنترل و مدیریت آن مبتنی بر فناوری شبکه و رایانه است و محتوای اکثر دروس آن الکترونیکی پیش‌بینی می‌شود.
محمدقاسمی تصریح کرد: در این مدرسه سیستم ارزشیابی و نظارت به صورت هوشمند توسط رایانه انجام می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: مدرسه هوشمند برای ایجاد محیط یادگیری، یاددهی و بهبود نظام مدیریتی مدرسه و تربیت دانش‌آموزان تحت عنوان پژوهنده طراحی شده است.
مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: مدرسه هوشمند به عنوان یکی از ارکان نظام ملی نوآوری و آموزشی، سازمانی است که با قابلیت خود سازمانی، در آن به تمام ارزش‌ها احترام گذاشته می‌شود که این ارزش‌ها در مدرسه تجلی می‌یابد.
محمد قاسمی تفکر منطقی همراه با استدلال و پژوهش را لازمه یک مدرسه هوشمند دانست و افزود: در یک مدرسه هوشمند، یادگیری نتیجه یک تفکر است.
وی به بحث آموزش فرهنگیان استان اشاره کرد و عنوان داشت: تمامی مجتمع‌های شهری و روستایی این استان موظف به برگزاری کلاس آموزشی برای معلمان و برای حضور تدریس در کلاس هوشمند شدند که این امر در بسیاری از شهرستان‌ها و مناطق استان در حال انجام است و هم اکنون جمع کثیری از فرهنگیان از آموزش‌های لازم بهره‌مند شده‌اند.
مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان اضافه کرد: مدارس هوشمند جایی برای رشد کارکنان، مدیریت، معلمان و دانش‌آموزان است و بر عدالت آموزشی و پرورشی در این مدارس تأکید می‌شود.
نخستین نمایشگاه تخصصی هوشمند سازی مدارس با حضور شرکت‌های معتبر کشور و استان سیستان و بلوچستان در سالن ورزشی ذوالفقار زاهدان از امروز صبح آغاز بکار کرد و تا 21 دی ماه ادامه دارد.
ساعت بازدید این نمایشگاه از 8 تا 11 و 13 تا 16 هر روز پیش‌بینی شده و بازدید برای عموم آزاد است.
انتهای پیام/صا10/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول