اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان شرقی بیان کرد

رژه کالاهای چینی بر پیکره تولید داخلی

خبرگزاری فارس: دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان شرقی از " رژه کالاهای چینی بر پیکره تولید داخلی " به‌عنوان مسئله‌ای پراهمیت یاد کرد و گفت: مسئولان چه در دولت و چه در مجلس در قبال واردات برنامه منسجمی را بکار نگرفته‌اند.

رژه کالاهای چینی بر پیکره تولید داخلی
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، کریم صادق‌زاده صبح امروز در گردهمایی ماهانه فعالان جامعه کارگری و بازنشستگان شهر صنعتی تبریز، با اشاره به در پیش بودن برگزاری نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: کارگران و بازنشستگان در راستای حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی و امام راحل و صیانت از خون شهدا در این انتخابات حضوری پرشور خواهند داشت تا ضمن نشان دادن وفاداری دوباره خود به نظام مقدس جمهوری اسلامی، نمایندگانی شایسته از بطن جامعه در این کانون تصمیم‌گیری انتخاب شوند.
وی با اشاره به مسائل کلان کارگران و بازنشستگان از تلاش‌های فرهنگی نماینده مردم تبریز در پیگیری مطالبات این دو قشر در زمینه ماده واحده کارهای سخت و زیان‌آور، ماده 10 نوسازی صنایع، بیمه اجباری کارگران ساختمانی، قالیبافان، کارگران میادین و رانندگان درون شهری و برون شهری، که مبنای تعیین حقوق بازنشستگان بر اساس نرخ تورم اعلامی بانک مرکزی صورت بگیرد، اعتراض به عدم اجرای ماده 103 برنامه چهارم و تصویب آن در قالب ماده 80 برنامه پنجم برای استفاده کارفرمایان در جهت اشتغال کارگران شاغل از تخفیفات بیمه‌ای، گفت: آخرین مورد از تلاش وی، در زمینه اصلاح قانون بیمه بیکاری و بهره‌مندی متقاضیان کار و بیکاران از 50درصد حداقل دستمزد برای بیکاران متأهل و 30درصد از حداقل دستمزد برای بیکاران مجرد تا زمان اشتغال است که ثمرات مطلوبی را دارد و موجب می‌شود تا دولت برای ایجاد اشتغال جوانان تلاش بیشتری داشته باشد که این خدمات از چشم مردم دور نمی‌ماند.

دولت به تعهدات خود در قبال صنایع عمل کند
صادق‌زاده در ادامه موضوع هدفمند کردن یارانه‌ها و تبعات ناشی از آن را یکی از مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی در حال حاضر عنوان کرد و افزود: اگر به عدم پرداخت یارانه تولید در بخش صنعت بی‌توجهی شود و دولت کماکان از اجرای تعهدات خود در این زمینه خودداری کند بحران صنایع بیشتر از پیش بروز کرده و نه تنها زمینه اشتغال جدیدی فراهم نمی‌شود بلکه اشتغال موجود هم از جمله در شهر صنعتی تبریز با خطر جدی مواجه خواهد شد.
دبیر اجرایی خانه کارگر با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی بر اساس قانون هدفمندسازی یارانه‌ها مصوب کرده بود که 30 درصد از منابع حاصل از اجرای این قانون را به بخش تولید اختصاص دهد، اظهار داشت: با این وجود در سال جاری این رقم به 20 درصد کاهش یافته و دولت از پرداخت این میزان حتی هم به شکل تسهیلات خودداری کرده است و این موضوع را باید در نظر داشت که دولت در حال برنامه‌ریزی برای اجرای فاز دوم قانون هدفمندسازی یارانه‌هاست.
صادق‌زاده با تاکید بر اینکه اگر این منابع در اختیار واحدهای تولیدی قرار بگیرد بسیاری از مشکلات آنها رفع خواهد شد، اظهار کرد: ما از مجلس شورای اسلامی انتظار داریم دولت را مکلف به اجرای تکالیف قانونی خود مبنی بر باز توزیع درآمد در بخش تولید کند.

رژه کالاهای چینی بر پیکره تولید داخلی
دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان شرقی با ابراز نگرانی از ادامه این روند خطاب به دست‌اندرکاران اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها یادآور شد: وقتی تولید و صنعت به این شکل فراموش شود سرمایه‌گذاری و اشتغال نیز تعطیل خواهد شد.
وی در ادامه موضوع قاچاق و واردات بی‌رویه کالاهای خارجی را از دیگر مسائل پیش روی فعالیت صنایع کشور عنوان کرد و گفت: در سال‌های اخیر حضور کالاهای ارزان قیمت و در عین حال بی‌کیفیت سبب شده تا بازار ایران در قبضه صنایع خارجی به ویژه کارخانجات چینی‌ها در آید و هرچه بیشتر زمینه تعطیلی کارگاه‌های تولیدی را فراهم کند.
صادق‌زاده از " رژه کالاهای چینی بر پیکره تولید داخلی " به‌عنوان مسئله‌ای پراهمیت یاد کرد و گفت:  به علت پایین بودن قیمت از این کالاها استقبال می‌شود اما، با وجود آنکه کیفیت چندانی ندارند بر بازار کشور تأثیر گذاشته و مسئولان چه در دولت و چه در مجلس در قبال آن برنامه منسجمی را بکار نگرفته‌اند.

از مابقی بودجه 2500 میلیارد تومانی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان خبری نیست
رئیس هیئت مدیره کانون کارگران بازنشسته تبریز و حومه در ادامه موضوع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی را یادآور شد و گفت: پس از وعده و عیدهای فراوان از مصوبه 2 هزار و 500 میلیارد تومانی مجلس شورای اسلامی تاکنون 600 میلیارد تومان پرداخت شده و مابقی بودجه معلوم نیست چرا تحقق نیافته است.
صادق‌زاده با درخواست از فرهنگی نماینده تبریز در مجلس برای پیگیری این موضوع، بحث افزایش حقیقی حقوق و عیدی و پاداش سالانه بازنشستگان و مستمری‌بگیران را از خواسته‌های اصلی این قشر خواند و گفت: در سال 89 و 90 شاهد ‌افزایش 6 و 10 درصدی حقوق این قشر بودیم که به هیچ وجه همخوانی با تورم و گرانی ندارد و سفره‌های بازنشستگان و مستمری‌بگیران کمرنگ‌تر از قبل شده است که در این ارتباط انتظار داریم ماده 96 قانون تامین اجتماعی مبنی بر افزایش حقوق این قشر بر اساس نرخ رسمی تورم بانک مرکزی اجرایی شود تا این قشر حداقل بتواند یک زندگی ساده‌ای داشته باشد.
وی گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید دولت و سازمان تامین اجتماعی را در قبال تعهدات قانونی خود مکلف کنند چرا که دلیلی برای بی پاسخ ماندن مطالبات قانونی بازنشستگان و مستمری‌بگیران که حتی مورد تایید قانون‌گذاران هم قرار گرفته است، وجود ندارد.

تامین اجتماعی 30 هزار میلیارد تومان از سازمان‌ها و ادارات طلب دارد
وی صیانت از سرمایه‌های سازمان تامین اجتماعی به‌عنوان یک صندوق بین النسلی متعلق به کارگران و بازنشستگان و مستمری‌بگیران را یک امر مهم عنوان کرد و گفت: اکنون سازمان تامین اجتماعی بیش از 30هزار میلیارد تومان از سازمان‌ها و نهادهای مختلف طلبکار است و نه تنها برای پرداخت این بدهی‌ها اقدامی نمی‌شود بلکه با افزایش تعهدات برای این سازمان بدون تأمین نقدینگی حیات صندوق تامین اجتماعی کشور به مخاطره انداخته می‌شود.
صادق زاده با تاکید بر گسترش خدمات‌دهی سازمان تأمین اجتماعی به کارگران و بازنشستگان و مستمری‌بگیران، تصریح کرد: تهیه و تصویب هر طرح و لایحه‌ای باید بر اساس بند 3 ماده 26 و بند 29 قانون برنامه پنجم توسعه کشور با در نظر گرفتن بار مالی آن انجام شود و قطعاً در ارتباط با مسایل سازمان تامین اجتماعی این موضوع باید به طور جدی مدنظر قرار گیرد.
انتهای پیام/ح10/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول