اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با سرمای زودرس پاییز امسال

20درصد مزارع سیب‌زمینی و پیاز خراسا‌ن‌رضوی آسیب دید

خبرگزاری فارس: مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی گفت: سرمای زودرس پاییز امسال 20 درصد مزارع سیب‌زمینی و پیاز خراسان‌رضوی آسیب دید.

20درصد مزارع سیب‌زمینی و پیاز خراسا‌ن‌رضوی آسیب دید
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی اظهار داشت: به دلیل سرمای زودرس پاییزه امسال بین 30 تا 100 درصد سطح زیر کشت سیب‌زمینی و پیاز سطح مذکور در شهرستان‌ها دچار یخ‌زدگی شد.
محمد صبور بیلندی افزود: بیشترین خسارت به مزارع شهرستان‌های قوچان و سرولایت نیشابور بوده است.
مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی یادآور شد: 600 هکتار از سطح زیر کشت سیب‌زمینی قوچان غیرقابل برداشت است.
 این مقام مسئول افزود: از کل سطح 5 هزار و 816 هکتاری سیب‌زمینی 2 هزار و 730 هکتار و از کل سطح 2 هزار و 129 زیر کشت پیاز استان 170 هکتار تحت پوشش بیمه بوده است.
صبور بیلندی افزود: کارگروهی برای بررسی خسارات وارده به کشاورزان تحت پوشش بیمه تشکیل و با هماهنگی به عمل آمده با صندوق بیمه پس از بررسی‌های کارشناسی و تعیین خسارت، غرامت پرداخت می‌شود.
مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان خاطرنشان کرد: در سال‌جاری با توجه به شرایط اقلیمی در بهار کشت با تاخیر بوده و کشاورزان با توجه به عدم سرمای پاییزه در سال‌های اخیر برداشت محصول را به تاخیر انداختند که متاسفانه در این فاصله سرمای ناگهانی در اکثر نقاط استان باعث خسارت به محصول برداشت نشده در مزارع شد.
وی اظهار داشت: کشت به موقع، رعایت توصیه‌های فنی،انتخاب رقم مناسب با منطقه و برداشت به موقع می‌تواند خسارات وارده را به حداقل برساند و بیمه محصولات در شرایط خسارت‌های شدید پشتوانه خوبی برای خسارت‌دیدگان است.
انتهای پیام/غ30/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول