اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت رئیسه مجلس:

تبریز وانت ال 90 تولید می‌کند

خبرگزاری فارس: عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره مشکلات ایران خودرو تبریز، گفت: وانت ال 90 در آینده نزدیک جایگزین وانت تولیدی می‌شود که با مذاکرات انجام یافته جایگزینی وانت ال90 به جای پیکان وانت در دستور کار مدیران ایران خودرو قرار دارد.

تبریز وانت ال 90 تولید می‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدحسین فرهنگی صبح امروز در گردهمایی ماهانه فعالان جامعه کارگری و بازنشستگان شهر صنعتی تبریز، اظهار کرد: بیمه هنرمندان صنایع دستی یکی از این اقدامات بود که زمینه مناسبی را برای ادامه فعالیت این قشر فراهم می‌آورد چرا که با بیمه انگیزه ادامه کار برای شاغلان این عرصه زنده می‌شود و در قالب این قانون مناسب‌ترین قوانین حمایتی برای این کارگران پیش‌بینی شده است.
وی با بیان اینکه وجود این بیمه آرامش خاطر را برای شاغلان و فعالان این عرصه به دنبال داشته است، تاکید کرد: در شرایط فعلی هر انسانی برای تداوم شغلش نیاز به حمایت دارد و بیمه می‌تواند فرد را از لحاظ حمایت درمانی در زمان اشتغال و امید به آینده در زمان بازنشستگی تأمین کند.
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به روند تصویب این قانون افزود: ابتدا این طرح برای قالیبافان و بافندگان فرش تنظیم شده بود که در پی احصاء مشکلات هنرمندان صنایع دستی با اعمال تغییرات لازم در عنوان و متن طرح اولیه شاغلان صنایع دستی نیز به این قانون اضافه شد که طرح با همین عنوان جامع به مجلس رفت و با مطرح شدن مشکلات و نیاز به وجود چنین قانونی، از سوی نمایندگان مجلس استقبال شد و دولت نیز همکاری خوبی در اجرای آن با ما داشت.
فرهنگی اضافه کرد: این قانون اکنون در مراحل اجرایی قرار داشته و در بسیاری از مناطق پرونده‌های بیمه نیز تشکیل شده است.
عضو فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی یکی دیگر از اقدامات مهم صورت گرفته در مجلس شورای اسلامی را در مورد بیمه بیکاری عنوان کرد و توسعه چتر حمایتی بیمه به خصوص بیمه بیکاری برای حمایت بیشتر از اقشار ضعیف جامعه را یادآور شد و گفت: در این طرح دولت مکلف شده افرادی را که مهارت شغلی دارند ولی شغل ندارند شامل قانون بیمه بیکاری شوند.
وی با اشاره به اینکه پوشش‌های حمایتی در جهت رفاه مردم سوق داده شده است، اظهار کرد: بیمه قالیبافان، رانندگان تاکسی، باربران و کشاورزان از جمله حمایت‌هایی بوده که در مجلس تصویب شد.
فرهنگی بیمه کارگران ساختمانی را از خواسته‌های چندین ساله جامعه کارگری کشور عنوان کرد و گفت: بیمه کارگران ساختمانی از جمله اقدامات ارزشمندی است که سال‌ها است تلاش می‌شود تا شکل نگیرد و در ادامه این فشارها جلوی این بیمه گرفته شود ولی مجلس مصمم است تا بیمه کارگران ساختمانی نیز مثل سایر بیمه های یاد شده تحقق یابد.
وی همچنین در مورد هدفمندسازی یارانه‌ها گفت: یکی از اهداف هدفمندسازی یارانه ثبات اقتصادی است که این عمل باعث صرفه‌جویی و جلوگیری از قاچاق کالا به خصوص در حوزه آرد و نفت و بنزین شده است و در کل هدف ما افزایش بهره‌وری است و ما معتقدیم باید مفاد این قانون در همه زمینه‌ها به ویژه حمایت از بخش تولید در قالب اعطای یارانه تولیدکنندگان اجرایی شود تا اهداف کلی اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها عملی شود.
وی در ارتباط با مشکلات ایران خودرو تبریز، گفت: وانت ال 90 در آینده نزدیک جایگزین وانت تولیدی می‌شود که با مذاکرات انجام یافته جایگزینی وانت ال90 به جای پیکان وانت در دستور کار مدیران ایران خودرو قرار دارد و این موضوع برای رشد و توسعه صنعت استان عملیاتی خواهد شد و به نگرانی‌های کارگران خاتمه داده می‌شود.
انتهای پیام/ح20/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول