اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کنفرانس مقاوم‌سازی ایران به تبلیغات نیاز ندارد

خبرگزاری فارس: دبیرخانه دائمی کنفرانس‌های مقاوم‌سازی ایران اعلام کرد: عملکرد دبیرخانه دائمی کنفرانس‌های مقاوم سازی ایران طی سال‌های گذشته نشان داده که به تنها چیزی که نیاز ندارد تبلیغات است.

کنفرانس مقاوم‌سازی ایران به تبلیغات نیاز ندارد
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، دبیرخانه دائمی کنفرانس‌های مقاوم‌سازی ایران در خصوص مطلب  «تبریز، شهر بی‌دفاع در برابر زلزله» مطلبی را در این رابطه به دفتر خبرگزاری فارس ارسال کرد.
این دبیرخانه در این مطلب  آورده است: مسئله اشاره کرد که نویسنده تلاش کرده است که صرفا مطلبی نوشته تا کاری انجام داده باشد و حتی دقت نکرده است که نام سفیر ژاپن آقای« کین ایچی کومانو» بوده نه « کی جی اومانو » فهمیدن این مطلب با یک جستجوی ساده در شبکه اینترنت به راحتی قابل فهم است که نویسنده مطلب از این کار اجتناب کرده است.
در ادامه این مطلب آمده است: اینکه در این مطلب نویسنده بیان کرده است که نامه آقای« کین ایچی کومانو» سفیر ژاپن در تهران که خواستار انتقال دانش فنی مهندسان آذربایجان‌‌شرقی به این کشور شده بوده بیشتر به یک ژست تبلیغاتی شبیه است تا یک خبر افتخارآمیز نیز سخنی قابل تامل  است که جای بحث و بررسی دارد.
دبیرخانه دایمی کنفرانس‌های مقاوم‌سازی ایران  اضافه کرده است: علاوه بر این مسئله نویسنده مطلب در اقدامی عجیب دبیرخانه دائمی کنفرانس مقاوم‌سازی ایران را به خودفریبی، خودشیفتگی، تبلیغ، عوام‌فریبی و داشتن غرور کاذب متهم کرده است.
در ادامه این مطلب خاطرنشان شده است: اطلاق این القاب در یک جامعه اسلامی به هیچ انسانی و مجموعه‌ای زیبنده نیست تا چه برسد به یک مجموعه علمی که پنج سال با قدرت به فعالیت در عرصه مقاوم‌سازی، مهندسی زلزله و تولید علم پرداخته و گواه این مطلب برگزاری سه دوره کنفرانس بین‌المللی مقاوم سازی لرزه‌ای  طی سال‌های 1387،1388و1389 در کلانشهر تبریز است.
دبیرخانه دائمی کنفرانس‌های مقاوم‌سازی ایران تصریح کرده است: در مجموع بیش از  سه هزار و 300 نفر از نقاط مختلف ایران در این کنفرانس‌ها شرکت کرده و  سه هزار و 400 مقاله از 30 کشور جهان به دبیرخانه کنفرانس‌های بین‌المللی مقاوم سازی ایران در تبریز طی این سه دوره ارسال شد.
این مطلب می‌افزاید: حضور سفرای کشورهای ژاپن ،نیوزلند، سوئیس، ترکیه و ... و حضور دانشمندان کشورهای آمریکا، مصر، ترکیه، ژاپن، سوییس، انگلیس، چین، لیبی، سریلانکا، کانادا و... در این مجموعه کنفرانس‌ها نشان دهنده اهمیت این کنفرانس‌ها و سطح بالای علمی آن در جهان است که به اذعان مقاماتی همچون معاون وقت وزیر مسکن و شهرسازی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل، رئیس مرکز تحقیقات زمین و مسکن ایران برگزاری مجموعه کنفرانس‌های مقاوم سازی ایران در کلانشهر تبریز در سطح کشور یک حرکت ماندگار بی‌نظیر بوده است.
دبیرخانه دائمی کنفرانس‌های مقاوم سازی ایران تصریح کرده است: همچنین از برگزاری کنفرانس‌ها که بگذریم باید به پژوهش‌ها و اختراعاتی اشاره کرد که طی پنج سال گذشته توسط پژوهشگران دبیرخانه دائمی کنفرانس‌های مقاوم‌سازی ایران انجام شده  و ثبت بیش از 25 اختراع مهم توسط اعضا و پژوهشگران دبیرخانه دائمی کنفرانس‌های مقاوم سازی ایران در زمینه بتن سبک، مصالح ساختمانی سبک، مصالح و روش‌های ویژه و نوین مقاوم‌سازی و...  یک اتفاق ساده نیست که بشود از کنار آن به سادگی عبور کرد.
در ادامه این مطلب آمده است: تمام  این موارد بخش کوچکی از فعالیت‌های گسترده دبیرخانه دائمی کنفرانس‌های مقاوم‌سازی ایران است که در پنج سال گذشته انجام شده است که به جرات می‌توان گفت همگی آنها علاوه بر اینکه برای تک تک اعضای دبیر خانه جای غرور و افتخار دارد برای ایران اسلامی نیز افتخاری بس بزرگ است که جوانان این مرز و بوم توانسته‌اند با وجود برخی محدودیت‌های ناجوانمردانه اعمال شده توسط کشورهای سلطه جو این چنین افتخارآفرین شده و به حرکت‌هایی دست بزنند که در سطح جهان  قابل طرح است.
دبیر خانه دائمی کنفرانس‌های مقاوم‌سازی ایران خاطرنشان کرده است: نکته دیگر که بحث در خصوص آن ضروری بوده این است که دبیرخانه دائمی کنفرانس‌های مقاوم سازی ایران که بانی سفر دو روزه سفیر محترم ژاپن در تهران به تبریز بوده، توسط نویسنده این مطلب متهم شده است که با این کار در پی گرفتن ژست تبلیغاتی بوده است که باید گفت عملکرد دبیرخانه دائمی کنفرانس‌های مقاوم سازی ایران طی سال‌های گذشته نشان داده که به تنها چیزی که نیاز ندارد تبلیغات است!
سفر سفیر ژاپن در تهران به تبریز با دعوت مستقیم دیبرخانه دائمی کنفرانس‌های مقاوم سازی ایران بدون همکاری هیچ ارگان دیگر نشان دهنده قدرت و اعتبار جهانی این دبیرخانه است نه ژست تبلیغاتی،  قدرتی و اعتباری که به مدد انجام پژوهش‌ها و اختراعات گوناگون پژوهشگران دبیرخانه دائمی کنفرانس‌های مقاوم‌سازی ایران حاصل شده است.
دبیرخانه دائمی کنفرانس‌های مقاوم سازی ایران اظهار کرده است: این دبیرخانه یک نهاد کاملا علمی ـ پژوهشی بوده و قدرت اجرایی ندارد و اینجاست که باید ارگان‌های مختلف دولتی با سرمایه‌گذاری در طرح‌ها و اختراعات صورت گرفته توسط پژوهشگران این دبیرخانه برای عملی شدن علم تولید شده اقدام کنند و در این راستا روزنامه‌نگاران و خبرنگاران عزیز که از آنها همواره به عنوان چشم بینا، گوش شنوا و زبان گویای جامعه یاد می‌شود باید با حضور در کنار مراکز علمی و پژوهشی کشور خواستار سرمایه‌گذاری بخش دولتی در زمینه اختراعات شوند تا وقوع حوادث مختلف از جمله ریز ساختمان‌ها کاهش پیدا کند نه اینکه با طرح موضوعات غیر واقعی با کج سلیقگی محض مسائل را وارونه مطرح کنند و اینگونه تصور کنند که نقدی انجام داده‌اند و به آن افتخار کنند.
 

توضیح فارس:
ظاهرا دوستان محترم دبیرخانه کنفرانس مقاوم سازی به اصل گزارش فارس و نکات حساس و مهم آن بی‌توجه بوده‌اند. چرا که این گزارش هرگز عملکرد این کنفرانس و نیز زحمات و تلاش‌های همه مهندسان صدیق، متخصص و متعهد کشورمان را زیر سئوال نبرده است. بلکه آنچه مورد نقد منصفانه قرار گرفته وضعیت کنونی بافت‌های مسکونی تبریز و در کنار آن خبرهای ناگوار چند روز اخیر و در نهایت خبر منتشره از سوی دبیرخانه این کنفرانس است که ادعای غیرقابل باور سفیر محترم ‍ژاپن را بدون هیچ سند و مدرکی در سایت‌های خبری و نشریات مختلف منتشر می‌کند.
 بدیهی است وضع موجود استحکام بنای بافت‌های فرسوده شهرهای ما و اخبارحوادث چند روز گذشته با خبر منتشر شده از سوی دبیرخانه این کنفرانس مبنی بر درخواست انتقال دانش این کنفرانس به ژاپن همخوانی ندارد و برای هر شهروند منصف تبریزی نیز جای سئوال است که در چنین شرایطی که همه مسئولان و متخصصان این حرفه بر ضرورت اصلاح آن معترف هستنند کدام دانش و تکنولوژی می‌خواهد به ژاپن صادر شود؟ 
در جوابیه دبیرخانه این کنفرانس بیشتر به جای آنکه به نظر نویسنده پاسخ داده شود جز  الفاظی توهین آمیز و ارائه گزارش عملکرد پنج ساله پاسخ در خور و مناسبی مشاهده نمی‌شود. نویسنده این گزارش هم هرگز موجودیت و عملکرد فنی این کنفرانس را زیرسئوال نبرده است بلکه نگاهی انتقادی به وضعیت بافت‌های مسکونی جامعه ما داشته است.
 انتظار می‌رود مسئولان محترم این کنفرانس به جای انداختن توپ به زمین دیگران و انتشار برخی اخبار و مغرض دانستن منتقدان و روزنامه‌نگاران، انتقادات دلسوزانه جامعه خبری را ارج نهاده و مسائل و حوادث چند روز گذشته را علت‌یابی کنند تا از تکرار چنین حوادث تلخی جلوگیری شود.
انتهای پیام/ی10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول