اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر فنی و مهندسی آستانه مقدسه حضرت معصومه (س):

طرح تفصیلی حرم حضرت معصومه تدوین می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر فنی و مهندسی آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه(س) از تهیه و تدوین طرح جامع تفضیلی آستانه مقدسه قم خبر داد.

طرح تفصیلی حرم حضرت معصومه تدوین می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه علیها السلام، حسین سروش با بیان اینکه مسائل ترافیکی اطراف حرم مطهر باید مورد توجه ویژه‌ای قرار گیرد، اظهار داشت: الزام به افزایش تعامل آستانه مقدسه، شهرداری و شورای شهر برای برطرف کردن مشکلات ترافیکی و عبور و مرور وسایل نقلیه در اطراف حرم کریمه اهل بیت امری ضروری است.
مدیر فنی و مهندسی آستانه مقدسه حضرت معصومه (س)با اشاره به راه‌اندازی شهرداری منطقه هفت با عنوان شهرداری معصومیه بیان داشت: واحد فنی و مهندسی آستانه مقدسه آمادگی لازم برای همکاری در زمینه اجرای طرح‌های جامع ترافیکی در مرکز شهر را دارد.
سروش خاطرنشان کرد: مشخص شدن مسیر زائران از بدو ورود به شهر قم تا استقرار و محل اسکان آنها با نگاهی جامع و دقیق از مسائلی است که انتظار می‌رود شهرداری قم اهتمام ویژه‌ای نسبت به آن داشته باشد.
وی تاکید کرد: با توجه به رشد جمعیت، افزایش تعداد وسایل نقلیه، عدم تعریض خیابان‌های اطراف حرم مطهر و کمبود فضای پارکینگ و پایانه‌های درون شهری باید سعی شود ترافیک عبوری در منطقه مرکزی شهر و اطراف حرم حضرت معصومه علیها السلام به کمترین حد خود برسد.  
سروش ابراز داشت: امیدواریم با برنامه ریزی‌های انجام شده پارکینگ ضلع شرقی حرم مطهر به صورت زیر زمینی و طبقاتی افزایش پیدا کند و سطح آن نیز به ادامه توسعه ضلع شرقی اختصاص یابد.
وی با بیان اینکه وجود پارکینگ در ابتدای بزرگراه پیامبر اعظم تا حدودی نیازها ترافیکی را برطرف کرده است، افزود: پایانه درون شهری موقت خیابان بهار نیز تاثیر بسزایی در کاهش بار ترافیکی اطراف آستانه مقدسه دارد.
مدیر فنی و مهندسی آستانه مقدسه قم با اشاره به اهمیت نقش شهرداری در تنظیم سیمای شهری عنوان کرد: پارکینگ موتور و ماشین، فضای سبز و ایجاد فضایی دلنشین به منظور رفاه زائران و مجاوران، از بین بردن آلودگی‌های صوتی و بصری از مهم‌ترین نیاز‌های آستانه مقدسه است.
وی با بیان اینکه اغتشاش بصری اطراف آستانه مقدسه در شأن حرم کریمه اهل بیت علیها السلام نیست، تصریح کرد: عدم یکپارچگی در نما و معماری ساختمان‌های مجاور، وجود سایبان‌ها، تابلوهای تبلیغاتی، نور نامناسب و عدم استفاده از معماری اسلامی از زیبایی معماری با شکوه حرم مطهر کاسته است.
سروش گفت: با توجه به حجم زیاد زائر و تولید ناگزیر مقداری زباله، خدمات رسانی و نظافت نیز از اهمیت بالایی برخوردار است که امیدواریم با همکاری شهرداری به بهترین شکل صورت گیرد.
وی با تاکید بر اهمیت تهیه و تدوین طرح جامع تفصیلی آستانه مقدسه قم بیان کرد: مطالعه در مورد نیاز‌های ترافیکی، کاربردی، خدمت رسانی و رفاه زائر برای تنظیم یک سند راهبردی در توسعه آتی حرم مطهر از مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولان آستانه مقدسه است. 
مدیر فنی و مهندسی آستانه مقدسه حضرت معصومه (س)با اشاره به تاکیدات تولیت و مدیریت اجرایی آستانه مقدسه قم مبنی بر افزایش تعامل با مدیران شهری ادامه داد: امیدواریم با هماهنگی و همکاری نهادهایی از جمله استانداری، شهرداری، شورای شهر و میراث فرهنگی بتوانیم طرحی جامع و در شأن آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه علیها السلام تدوین و اجرا کنیم.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول