اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حزب الله لبنان: کسی در بیروت به بان‌کی‌مون خوش‌آمد نمی‌گوید

خبرگزاری فارس: یک مقام مسئول در واکنش به سفر قریب‌الوقوع دبیر کل سازمان ملل به لبنان اعلام کرد که کسی در بیروت به او خوش‌آمد نخواهد گفت.

حزب الله لبنان: کسی در بیروت به بان‌کی‌مون خوش‌آمد نمی‌گوید
به گزارش فارس به نقل از رسانه‌های لبنان، حزب‌الله لبنان که به مواضع دبیرکل سازمان ملل در قبال دادگاه ترور حریری و انفعال او در قبال تجاوز‌های پیاپی اسرائیل به حاکمیت لبنان اعتراض دارد علیه سفر او به لبنان موضعگیری کرد.

این در حالی است که دیروز برخی رسانه‌ها اعلام کردند که قرار است، مون بزودی طی یک سفر منطقه‌ای به بیروت، امارات عربی متحده و کرانه باختری سفر کند.

رسانه‌های لبنان در شماره امروز خود نوشتند که "شیخ محمد یزبک" رئیس هئیت شرعی در حزب‌الله اعلام کرد که کسی از سفر بان کی مون به لبنان و "تیری رود لارسن" ناظر سازمان ملل بر اجرای قطعنامه 1559 (ناظر به خلع سلاح شبه نظامیان) که مزدوری بیش نیست، استقبال نمی‌کند.
 
روزنامه لبنانی "النهار" نوشت که حزب‌ الله لبنان نیز قرار است با صدور بیانیه‌ای رسمی موضعی مشابه موضع شیخ یزبک بگیرد.

خبرگزاری "رویترز" دیروز نوشت که بان کی مون دبیرکل سازمان مللاعلام کرد که بزودی و در ماه جاری به لبنان و امارات عربی متحده سفر خواهد کرد تا روند صلح میان اسرائیل و فلسطین و سایر مسائل مربوط به خاورمیانه را مورد بررسی قرار دهد.

مقامات مسئول سازمان ملل اعلام کردند که دبیرکل سازمان ملل قصد دارد با "میشل سلیمان" رئیس‌جمهور و "نجیب میقاتی" نخست‌وزیر و فرمانده نیروهای بین‌المللی حافظ صلح در لبنان دیدار و گفت‌وگو کند.
 
بر اساس این گزارش، در هفته جاری این سفر صورت خواهد گرفت و سه روز طول خواهد کشید.

النهار نیز نوشت که 13 ژانویه جاری این سفر آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/.
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول