اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تلاش آتش نشانان آتش در شورآباد مهار شد

آتش سوزی مهیب در کارخانه رنگ و تینر سازی جنوب تهران

خبرگزاری فارس: گستردگی شعله‌های آتش و انفجار بشکه‌های مواد شیمیایی در یک کارخانه بزرگ تولید رنگ و تینر در شورآباد این منطقه را به جهنم سوزانی تبدیل کرد.

آتش سوزی مهیب در کارخانه رنگ و تینر سازی جنوب تهران
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به‌نقل از روابط‌عمومی آتش‌نشانی تهران، دو روز پیش پس از رخداد این آتش سوزی به سامانه 125 اطلاع رسانی شد که بلافاصله آتش نشانان ایستگاه‌های 50، 35، 9، 79، 83، 81 همچنین چندین دستگاه خودروی حامل کف خاموش کننده، تانکر آب و خودرو حامل دستگاه تنفسی به محل حادثه در منطقه شورآباد، خیابان 22 بهمن روانه شدند.
معاون عملیات منطقه پنج سازمان آتش نشانی تهران در این مورد گفت: به دنبال درخواست کمک فوری آتش نشانی شورآباد از سامانه 125، بلافاصله آتش نشانان ایستگاه 50 که نزدیک‌ترین ایستگاه به محل حادثه بود اعزام شدند. 
رضا یادگاری با اعلام اینکه محل آتش سوزی در محدوده عملیاتی آتش نشانی شورآباد قرار داشت، گفت: هنگامی که آتش نشانان به محل حادثه رسیدند نیروهای آتش نشانی شورآباد مشغول عملیات بودند اما وسعت و گستردگی این آتش سوزی به حدی بود که آتش نشانان ایستگاه 50 به محض رسیدن به محل حادثه سریعا از ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران درخواست اعزام چندین ایستگاه کمکی کردند.
یادگاری در مورد مشخصات محل آتش سوزی اظهار داشت: محل حادثه کارخانه‌ای به وسعت 28 هزارمتر مربع بود که در داخل آن بیش از 10 مخزن 200 تنی مواد شیمیایی مخصوص تولید رنگ، تینر و الکل همچنین هزاران بشکه 220 لیتری وجود داشت که در صورت سرایت آتش به این مخازن فاجعه‌ای بزرگ رخ می‌داد.
وی افزود: با توجه به گستردگی شعله‌های آتش و انفجارهای متعدد و پی در پی بشکه‌های مواد شیمیایی، محل حادثه به جهنم سوزانی تبدیل شده بود که در لحظات اول به نظر می‌رسید امکان مهار آن وجود ندارد.
معاون عملیات منطقه پنج آتش نشانی تهران با اشاره به تامین سریع نیروهای عملیاتی و تجهیزات مورد نیاز از مناطق دوم و پنج آتش نشانی تهران، خاطرنشان کرد: آتش نشانان تهران خوشبختانه به رغم حجم و حرارت بسیار زیاد این آتش سوزی و درمیان انفجار و پرتاب بشکه‌های تینر و مواد شیمیایی به هوا که به شدت جان آتش نشانان را تهدید می‌کرد، موفق شدند با تلاش بسیار و از خود گذشتگی، این آتش سوزی مهیب و کم سابقه را مهار کرده و از گسترش آن به مخازن 200 تنی همچنین انبار و کارخانه‌های مجاور جلوگیری کرده و آن را کاملا تحت کنترل درآورند.
رضا یادگاری در ادامه گفت: البته در بحبوحه عملیات نیروها در این کارخانه، چندین بشکه شعله ور به داخل سوله انبار مجاور آن افتاد و آن را دچار آتش سوزی کرد که آتش نشانان با اقدام به موقع خود نگذاشتند آتش سوزی توسعه پیدا کند و شعله‌های آتش را در میان سوله کاملا خاموش کردند. 
معاون عملیات منطقه پنج آتش نشانی تهران در پایان در ارتباط با علت بروز این آتش سوزی همچنین خسارت وارده، تصریح کرد: در حال حاضر نیروهای آتش نشانی شورآباد در محل حادثه در حال بررسی علت وقوع این آتش سوزی گسترده و نیز برآورد میزان خسارت وارده هستند.
انتهای پیام/و۳۰/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول