اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  امنیتی و دفاعی

دریادار سیاری عنوان کرد

5 اخطار به ناو، هواپیما و بالگرد بیگانه در رزمایش ولایت 90

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی دریایی ارتش از دو اخطار به کشتی‌های جنگی و سه اخطار به بالگردها و هواپیماهای بیگانه در رزمایش ولایت 90 خبر داد.

5 اخطار به ناو، هواپیما و بالگرد بیگانه در رزمایش ولایت 90
به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران شب گذشته در برنامه تلویزیونی نگاه یک با اشاره به دستاوردهای این نیرو در رزمایش بزرگ ولایت 90 و نمایش اقتدار جمهوری اسلامی ایران در پهنه آبهای آزاد و بین‌المللی، تصریح کرد: در این رزمایش، ناوهای جنگی ما به دو کشتی جنگی و سه بالگرد و هواپیمای بیگانه که قصد نزدیکی به منطقه رزمایش را داشتند، اخطار داده‌اند.

سیاری خاطرنشان کرد: این نیروها می توانند بنا بر قوانین بین المللی در آبهای آزاد حضور داشته باشند اما اجازه نزدیکی و نفوذ در منطقه رزمایشی ما را نداشتند و به محض نزدیکی به این منطقه، بلافاصله توسط نزدیک ترین ناوجنگی ما به آْنها اخطار داده شد و آنها نیز وقتی جدیت ما را دیدند، مجبور به ترک منطقه شدند.

وی درخصوص اینکه آنها تا چه میزان می بایست از منطقه رزمایش دور شوند، افزود: ما به یگانهای فرامنطقه ای اجازه نمی دهیم در جایی باشند تا ما را با رادارهای خود زیر نظر بگیرند.

فرمانده نیروی دریای ارتش همچنین تصریح کرد: ما در این رزمایش که در منطقه وسیعی از دریای عمان و آبهای آزاد تا شمال اقیانوس هند برگزار شد، نشان دادیم که قادر هستیم تا به تنهایی امنیت منطقه را حفظ کنیم.

سیاری با بیان اینکه ارتش حمهوری اسلامی ایران آمادگی برگزاری رزمایش مشترک با کشور های منطقه را دارد، گفت: بهتر است کشورهای منطقه نیز با ما رزمایش های مشترکی داشته باشند نه اینکه به سمت کشورهای دیگر بروند.

وی درخصوص توان ایران برای بستن تنگه هرمز نیز گفت: این موضوع، هدفگذاری ما در رزمایش ولایت90 نبود چرا که بستن تنگه هرمز، توانیست که ما از سالها قبل داریم و وقتی جمهوری اسلامی ایران اقتدار خود را در دریاهای آزاد و شمال اقیانوس هند نشان می دهند، خود به خود تنگه هرمز نیز تحت تسلط کامل ماست.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول