اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

بان‌کی مون باز هم انفجارهای تروریستی سوریه را محکوم نکرد

خبرگزاری فارس: دبیر کل سازمان ملل که انفجار خونین دمشق در ماه گذشته میلادی را محکوم نکرد، این بار هم حملات تروریستی و انفجار دیروز در دمشق را محکوم نکرد.

بان‌کی مون باز هم انفجارهای تروریستی سوریه را محکوم نکرد
به گزارش فارس، در حالی که شورای امنیت به ریاست دوره‌ای نماینده روسیه، انفجار خونین روز گذشته دمشق را محکوم کرد، بان کی مون دبیر کل سازمان ملل همچنان در خصوص حملات ترویستی در سوریه ابراز نگرانی می‌کند و آن را محکوم نمی‌کند.

انفجاری تروریستی که روز گذشته (6 ژانویه) در محله المیدان دمشق روی داد، جان ۲۶ نفر را گرفت و بیش از ۶۰ مجروح بر جای گذاشت.

بان کی مون در بیانیه به ابراز نگرانی بسنده کرد و افزود: باید همه انواع خشونت به هر شکلی که باشد پایان یابد.

بان کی مون در انفجار پیشین دو هفته گذشته در دمشق نیز که در دو مقر امنیتی رخ داد و 44 نفر کشته و بیش از 50 زخمی بر جای گذاشت و شورای امنیت به ریاست نماینده روسیه نیز آن را محکوم کرد، به ابراز نگرانی بسنده کرده بود.

هنوز روشن نیست که چرا دبیر کل سازمان ملل از انفجارهای تروریستی که شمار زیادی غیرنظامی سوری در آن کشته شده‌اند، محکوم نمی‌کند.

در حالی که گروه‌های مسلح در سوریه از ماه مارس فعال شده‌اند و از جانب برخی کشورهای غربی و عربی و همچنین برخی کشورها در منطقه حمایت مالی و تسلیحاتی می‌شوند و به گفته فیصل مقداد معاون وزیر خارجه سوریه، بیش از 1200 نیروی ارتشی و امنیتی و دهها غیرنظامی را کشته‌اند، از جانب برخی کشورهای غربی بخصوص آمریکا و برخی نهادهای بین‌الملل مانند شورای حقوق بشر و همچنین دبیر کل سازمان ملل نادیده انگاشته می‌شوند.

انتهای پیام/.++
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول