اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر هنری شهرداری مشهد:

فستیوال «استقبال از بهار 91‌» در مشهد برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر امور هنری شهرداری مشهد گفت: فستیوال استقبال از بهار 91 در مشهد برگزار می‌شود.

فستیوال «استقبال از بهار 91‌» در مشهد برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، هادی مظفری ظهر امروز در نشست خبری این فستیوال اظهار داشت: چهار سال است که اتفاقی در کشور می‌افتد که مختص به شهر مشهد است.
مدیر امور هنری شهرداری مشهد افزود: این زیباسازی جنبه عمومی دارد که پیرو سفرهای نوروزی مردم این تغییر به وضوح از نگاه تمام مردم ایران قابل احساس است و موظف به مهمان‌نوازی و ایجاد آسایش و آرامش در شهر مقدس مشهد هستیم.
وی خاطرنشان کرد: استقبال از بهار یک تلاش است تا شادی‌های مردم تثبیت شود و زیباتر شدن فضای زندگی آدم‌ها روح و روان آنها را جلا ‌دهد.
وی افزود: برای این فستیوال 12 نشست تخصصی با گرافیست‌ها، هنرمندان تجسمی، صاحب‌نظران صنایع دستی، اساتید هنری و اکثر دانشکده‌های فعال هنری سطح شهر برگزار کردیم تا برای نمادهای نوروزی به یک موضوع جامع دست یابیم و دلیل اینکه کار را زود شروع کردیم این است که نیاز به همنشینی‌ها و تفکرهای زیاد احساس می‌شد که خواستیم کار از هم‌اکنون شروع شود.
رئیس ستاد فضاسازی شهری از استقبال بهار 91 افزود: احسان مهدوی، دبیر علمی این جشنواره و سحر جواهریان، محسن طبسی، غلامحسین سهرابی، حسین ششکلانی و احسان مهدوی اعضای هیئت داوری می‌باشند و امسال برای نخستین بار به آثاری که شرط ایده ناب، اجرای درست و استقبال مردم را دارا باشند، به صورت ویژه تجلیل می‌شوند.
وی در ارتباط با مکان‌های نمادها افزود: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را برای مکان‌های کلی و با توجه به  انواع کاربری‌ها تعریف کنند که از جمله آنها می‌توان به مکان‌هایی برای چرخیدن دور اثر و یا رد شدن از کنار آن، مکان‌هایی برای عبور سریع و یا ایستادن در زمان معین، برای مردم پیاده یا سواره، مکان‌های که به لحاظ بصری شلوغ و یا خلوتند، صنعتی و یا طبیعی و مکان‌هایی که محل گذر زیارتی، تفریحی و یا کاریند اشاره کرد.
مظفری رنگ پیشنهادی سال 91 را  فیروزه‌ای خواند و افزود: موضوعات پیشنهادی سال 1391 در چهار محور خلاصه شده که هنرمندان می‌توانند در قالب‌های فصل بهار، شکفتن و نو شدن طبیعت، امام رضا (ع) و شاهکاری به نام حرمش، بازنمایی خاطرات مردم و  آداب، سنن و آیین‌های نوروزی آثار خود را آماده کنند.
مظفری درباره شرایط شرکت در این فستیوال بزرگ شهری افزود: هنرمندان عزیز می‌توانند آثار خود را به همراه فرم تکمیل شده‌ مشخصات تا پایان وقت اداری پنجشنبه 29 دی‌ماه به دبیرخانه‌ فستیوال استقبال از بهار 91 واقع در خانه هنرمندان مشهد تحویل دهند.
انتهای پیام/ش20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول