اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور وزیر ورزش و جوانان:

کشتی ایرانی سامبا را به خارج تشک هول دهد

خبرگزاری فارس: مشاور وزیر ورزش و جوانان گفت: اکنون کشورهای دیگر قالب کشتی را عوض کرده و سبک و سیاق خود را بر آن تحمیل کرده‌اند به طوری که کشتی ما اکنون به «سامبا» کشتی سنتی ژاپنی‌ها تبدیل شده که باید حریف را به خارج از تشک هول داد.

کشتی ایرانی سامبا را به خارج تشک هول دهد
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، وهاب فرهمند ساعتی پیش در مراسم چهل و چهارمین سالگرد درگذشت جهان پهلوان تختی که در ابن بابویه شهرری در حال برگزاری است، ارتباط مردمی را از ویژگی‌های ورزش باستانی دانست و گفت: چیزی که بین ورزش مردمی و باستانی پیوند ایجاد کرده، همین رفتار مردمی است و همین رفتارها سبب شد که با وجود اینکه 44 سال از درگذشت تختی می‌گذرد باز هم مردم با حضور پرشکوه در این مراسم یاد و خاطره این بزرگ مرد ورزش ایران را گرامی می‌دارند.
مشاور وزیر و مدیر کل ورزش و امور جوانان استان تهران افزود: حرکت مردمی به این معنا است که انسان به فکر زیر دست و مستمندان خود باشد.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: هنوز بعد از گذشت 44 سال از درگذشت جهان پهلوان تختی، مردم از صفات نیکو و پسندیده او یاد می‌کنند.
مشاور وزیر ورزش و امور جوانان در حالی که جمعی از پیشکسوتان و قهرمانان در این مراسم حضور داشتند، با بیان اینکه ورزش کشتی متاسفانه بسیار مظلوم واقع شده است، بیان داشت: این امر از دهه 70 و بعد از المپیک مونیخ اتفاق افتاد، چرا که قبل از آن زمان کشتی طولانی بود و فنون بسیار زیبایی رد و بدل می‌شد و فنون زیبایی که در آن زمان اجرا می‌شد در ذهن ما مانده است. 
فرهمند با اشاره به اینکه در حال حاضر کشتی به چه چیزی تبدیل شده‌است، بیان داشت: کشورهای دیگر کشتی را عوض کرده و به سبک و سیاق خود برده‌اند، اکنون کشورهای دیگر قالب کشتی را عوض کرده‌اند و سبک و سیاق خود را بر آن تحمیل کرده‌اند به طوری که کشتی ما اکنون به «سامبا» کشتی سنتی ژاپنی‌ها تبدیل شده که باید حریف را به خارج از تشک هول بدهند.
مدیر کل ورزش و امور جوانان استان تهران تاکید کرد: دوستداران و پیشکسوتان کشتی و کسانی که می‌توانند با فدراسیون جهانی ارتباط برقرار کنند، باید برای احیای کشتی تلاش کنند تا این رشته راه گذشته خودش را دنبال کند و جایگاه اصلی خود را پیدا کند.
وی در ادامه افزود: باید تلاش شود کشتی مسیری را برود که گذشتگان آن را جلو برده بودند و نه اینکه هر کس زورش بیشتر باشد بتواند سبک‌های خود را به ثمر برساند و در کشتی هر که قوی‌تر باشد و بیشتر بتواند هول دهد، برنده شود.
مدیر کل ورزش و امور جوانان استان تهران در پایان با تاکید بر اینکه باید تلاش شود تا کشتی جایگاه اصیل خود را بیابد، عنوان کرد: ورزش باستانی که همان کشتی آزاد ما است در این دوران شکل خود را حفظ کرده است ولی کشتی آزاد به سبک دیگری در آمده است که امیدواریم به جایگاه اصلی خودش برگردد.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول