اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

کارشناس ارشد مسائل استراتژیک در گفت‌وگو با فارس عنوان کرد

تلاش‌ها برای کشاندن تروریسم از عراق به سوریه/ سخنان قرضاوی تحریک به خشونت است

خبرگزاری فارس: فیصل عبدالستار حملات تروریستی عراق را انتقام جنایتکاران از دولت عراق به خاطر حمایتش از دمشق خواند و از سخنان اخیر شیخ یوسف قرضاوی مبنی بر لزوم حمایت مسلحانه از آشوبگران سوریه انتقاد کرد.

تلاش‌ها برای کشاندن تروریسم از عراق به سوریه/ سخنان قرضاوی تحریک به خشونت است
"فیصل عبدالساتر" کارشناس ارشد مسائل استراتژیک در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل فارس، با اشاره به حملات تروریستی اخیر عراق که زائران اماکن مذهبی را هدف قرار داده، دستان پشت پرده آمریکا و بازوی عملیاتی‌اش در منطقه یعنی سازمان تروریستی القاعده را در پشت صحنه این انفجارها هویدا دانست و گفت: چنانچه این عملیات توسط هسته مرکزی القاعده صورت نگرفته باشد، ‌یقیناً توسط یکی از شاخه‌های آن اجرا شده است.

وی با بیان اینکه تکفیری‌ها جز خودشان، دیگران را نفی می‌کنند،‌افزود: امروزه بر همگان روشن شده است که اعضای تکفیری حاضر در عراق از کجاها حمایت و پشتیبانی می‌شوند. گروه‌های تروریستی فعال در عراق از برخی حکومت‌های عربی حاشیه خلیج فارس و همچنین از سوی برخی سرمایداران عرب تامین مالی می‌شوند.

عبدالساتر با اشاره به سخن معروف جورج بوش مبنی بر اینکه هر کسی با ما نباشد،‌علیه ماست،‌گفت: خوی تروریستی مجرمان می‌گوید که هر کس با من نباشد؛ قطعاً علیه من است و لذا کشتنش را جایز می‌داند.

وی با اشاره به اختلاف برخی سیاسیون عراقی گفت: به نظر می‌رسد که عملیات انتقام گیری سیاسی توسط برخی گروه‌ها و سیاسیون روز به روز در عراق گسترده‌تر می‌شود در حالی که عراقی‌ها اینک بویژه پس از بیرون راندن اشغالگران آمریکایی به وحدت و همدلی برای سازندگی کشور بیش از پیش نیاز دارند.

این کارشناس ارشد مسائل خاورمیانه با بیان اینکه آمریکایی‌ها مایل به خروج از عراق نبودند بلکه مجبور به ترک خاک این کشور شده‌اند ، از تلاش آمریکا برای بازگشت به عراق و سوء استفاده از شرایط شکننده امنیتی در این کشور سخن گفت.

وی تاکید کرد که آمریکا از طریق این عملیات تروریستی می‌خواهد به جهانیان بگوید که با خروج نیروهایش ناامنی به عراق برگشته و در صورت تداوم حضور نظامیان آمریکایی در این کشور چنین اقدامات تروریستی به وقوع نمی‌پیوست.

عبدالساتر با بیان اینکه عاملان جنایت‌های عراق می‌خواهند این کشور را به گذشته خونین برگردانند، از تلاش برخی‌ها برای انتقال حملات تروریستی از عراق به سوریه خبر داد و افزود: عملیات تروریستی اخیر عراق به خاطر مواضع قاطع بغداد در حمایت از دمشق صورت گرفت.

وی با انتقاد از مروجان افکار تکفیری گفت: اسلام دین صلح و آرامش است و هیچ میانه‌ای با کشتار ندارد و لذا چنانچه برخی از گروه‌های گمراه اقدام به کشتار مردم می‌کنند،‌اینها هیچ بویی از اسلام نبرده و اسلام از آنها بریء است.

این کارشناس مسائل استراتژیک اتخاد مواضع قاطع در محکومیت عملیات تروریستی از سوی اندیشمندان و علمای جهان اسلام را خواستار شد و از سخنان دیروز شیخ یوسف قرضاوی مبنی بر لزوم حمایت مسلحانه از آشوبگران سوریه انتقاد کرد و تاکید کرد که چنین مواضعی هیچ خدمتی به وحدت سوریه نمی‌کند و تنها باعث ریختن خون‌های بیشتر می‌شود.

انتهای پیام/++
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول