اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیربازرگانی سراب:

بانک‌ها کارتخوان‌ها را جمع‌آوری می‌کنند

خبرگزاری فارس: مدیربازرگانی سراب جمع‌آوری کارتخوان‌ها از واحدهای صنفی توسط بانک‌ها به خاطر پایین بودن عملکرد آن را یک مشکل عمده در نصب صندوق مکانیزه فروش عنوان کرد.

بانک‌ها کارتخوان‌ها را جمع‌آوری می‌کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از مهربان، داود رفیقی در کارگروه مشترک و کارگاه تخصصی روسای ادارات بازرگانی و مجامع امور صنفی شهرستان‌های اهر، هریس، کلیبر، ورزقان، چاراویماق، هشترود، میانه، بستان‌آباد و سراب به میزبانی مدیریت اداره بازرگانی شهرستان سراب در سالن اجتماعات اداره بازرگانی این شهرستان، با اشاره به راه‌اندازی اتوماسیون اداری بین مجمع امور صنفی و اداره بازرگانی شهرستان سراب اظهار کرد: اتوماسیون اداری مجمع امور صنفی و اداره بازرگانی شهرستان سراب راه‌‌اندازی شده و در حال حاضر تمام مکاتبات اداری بین اداره بازرگانی و مجمع امور صنفی از طریق این اتوماسیون صورت می‌گیرد.
وی، با اشاره برگزاری به موقع انتخابات اتحادیه های صنفی در سراب افزود: شهرستان سراب در زمینه برگزاری به موقع انتخابات هئیت رئیسه اتحادیه‌های صنفی جزو شهرستان‌های برتر استان بوده و 24 اتحادیه صنفی در شهرستان سراب همگی دارای هئیت رئیسه قانونی بوده و تاکنون کوچک‌ترین وقفه‌ای در برگزاری انتخابات هئیت رئیسه هیچ اتحادیه‌ای در سطح شهرستان سراب به وجود نیامده است.
مدیر اداره بازرگانی شهرستان سراب تعامل سازنده با هئیت رئیسه اتحادیه‌های صنفی و پیگیری مستمر را از جمله دلایل برگزاری به موقع انتخابات هئیت رئیسه اتحادیه‌های صنفی در سراب عنوان کرد و افزود: هر اداره بازرگانی که بخواهد در زمینه برگزاری انتخابات هئیت رئیسه اتحادیه‌های صنفی موفق باشد باید تعامل مثبت و سازنده با اتحادیه‌های صنفی و اصناف داشته باشد.

هئیت مدیره اتحادیه‌های صنفی بازوان ادارات بازرگانی هستند
رفیقی تاکید کرد: اعتقاد قلبی داریم که هئیت مدیره اتحادیه‌های صنفی بازوان ادارات بازرگانی هستند.
مدیر اداره بازرگانی شهرستان سراب به الکترونیکی شدن درخواست صدور پروانه کسب اشاره کرد و افزود: از اول دی‌ماه 1389 درخواست پروانه کسب در شهرستان سراب الکترونیکی شده است و در این مدت 274 مورد درخواست الکترونیکی پروانه کسب در شهرستان سراب در سامانه ثبت شده است.
رفیقی، بحث منابع ملی اتحادیه‌های صنفی را یک دغدغه برای هئیت رئیسه اتحادیه‌های صنفی عنوان کرد و گفت: بحث منابع ملی مهم‌ترین مشکل اتحادیه‌های صنفی است و تمام اتحادیه‌ها به خاطر کمبود منابع مالی نمی‌توانند دبیر اجرایی مستقل داشته باشند و اگر منابع مالی اتحادیه‌ها بالا رود می‌توان  از هر سه تا چهار اتحادیه یک دبیر به کار گرفت. 
 
4409 واحد صنفی در سراب فعال است
مدیر اداره بازرگانی شهرستان سراب تعداد واحدهای صنفی شهرستان سراب را 4 هزار و 409 واحد صنفی عنوان کرد و افزود: به 133 واحد صنفی در شهرستان سراب برای دریافت پروانه کسب اخطار داده شده است.
رفیقی، طرح خرید اعتباری میزان را مهم دانست و اظهار امیدواری کرد، واحدهای صنفی فعال در شهرستان‌ها بتوانند در این طرح مشارکت مطلوب داشته باشند.
مدیر اداره بازرگانی شهرستان سراب با اشاره به کاهش هزینه‌های ثبت‌نام در سامانه مدیریت معاملات و مستغلات افزود: با وجود کاهش هزینه‌های ثبت‌نام در سامانه اطلاعات مدیریت معاملات و مستغلات، هنوز سامانه به همان روش قبلی ثبت می‌کند و کاهش هزینه‌ها اعمال نمی‌شود. 
  
آذربایجان‌شرقی در مورد نصب صندوق مکانیزه فروش رتبه پایین دارد
رفیقی با اشاره به بحث‌های مربوط به نصب صندوق مکانیزه در واحدهای صنفی افزود: در مورد نصب صندوق‌های مکانیزه در واحدهای صنفی فشار وارده به واحدهای صنفی در شهرستان‌ها بسیار بیشتر از واحدهای صنفی مرکز استان است و برای واحد صنفی فعال در سطح شهرستان قابل قبول نیست که صندوق مکانیزه فروش در واحدهای صنفی بزرگ در مرکز استان وجود نداشته باشد ولی به واحد صنفی شهرستانی در مورد نصب آن فشار آورده شود.
مدیر اداره بازرگانی شهرستان سراب با اشاره به مطرح شدن رتبه پایین استان آذربایجان‌شرقی در مورد نصب صندوق مکانیزه فروش تصریح کرد : اگر واحدهای صنفی که نیاز به صندوق مکانیزه فروش ندارند از لیست و آمار واحدهای صنفی کم شود قطعاً آمار واقعی به بهبود رتبه استانی بسیار کمک خواهد کرد. 
 
بانک‌ها کارتخوان را از واحدهای صنفی جمع‌آوری می‌کنند
رفیقی جمع‌آوری کارتخوان‌ها از واحدهای صنفی توسط بانک‌ها به خاطر پایین بودن عملکرد آن را یک مشکل عمده در نصب صندوق مکانیزه فروش عنوان کرد و افزود: زمانی‌که کارتخوان یک ضرورت در نصب صندوق مکانیزه قلمداد می‌شود و بانک‌ها شاید به خاطر برخی محدودیت‌ها امکان تامین آن در تمام واحدهای صنفی را ندارند، چه انتظاری در مورد نصب صندوق مکانیزه فروش در واحدهای صنفی می‌توان داشت.
مدیر بازرگانی شهرستان سراب فرهنگ‌سازی را یکی از راهکارهای مهم در ترغیب واحدهای صنفی برای نصب دستگاه مکانیزه فروش عنوان کرد و افزود: باید با فرهنگ‌سازی و آموزش اصناف جلوی برخی شایعات را گرفت و در این میان برگزاری کلاس‌های آموزشی برای اصناف بسیار مهم و تاثیرگذار است.
در این کارگاه تخصصی عملکرد ادارات بازرگانی شهرستان‌های اهر، هریس، کلیبر، ورزقان، چاراویماق، هشترود، میانه، بستان‌آباد و سراب در زمینه اصناف و اتحادیه صنفی، برگزاری جلسات کمیسیون نظارت و ستاد تنظیم بازار، برگزاری به موقع انتخابات هئیت رئیسه اتحادیه‌های صنفی و شناسایی واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب و واحدهای صنفی دارای پروانه کسب فاقد اعتبار و همچنین نحوه افزایش مشارکت اصناف در نصب صندوق مکانیزه فروش و دستگاه کارت خوان و همچنین اطلاع رسانی لازم در مورد طرح خرید اعتباری میزان به تفکیک شهرستان‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم اتخاذ شد.
انتهای پیام/ح10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول