اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بهبهان خواستار شد

راه‌اندازی پایگاه امدادی شرق خوزستان در بهبهان

خبرگزاری فارس: فرماندار بهبهان خواستار ایجاد پایگاه امدادی شرق خوزستان و یک پایگاه امداد هوایی در این شهرستان شد.

راه‌اندازی پایگاه امدادی شرق خوزستان در بهبهان
به گزارش خبرگزاری فارس از بهبهان، فرهاد باذلی‎محبوب عصر امروز در مراسم تجلیل از عوامل اجرایی و امدادگران شرکت‎کننده در عملیات امدادرسانی به حادثه‎دیدگان سیل آبان ماه این شهرستان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود کاری و تقدیر از همه امدادرسان‎هایی که با ترک محل کار خود به کمک‎رسانی به مردم آسیب‎دیده پرداختند، اظهار داشت: من این مراسم را فرصت و مجالی برای طرح مشکلاتی که در حادثه سیل 29 آبان بهبهان دانسته و به چند نکته و مشکل اشاره می‎کنم.
وی افزود: کشور ما یک کشور سانحه‎خیز بوده و هر بار پس از وقوع یک حادثه عملکرد و نحوه مدیریت سانحه از سوی مسئولان و سازمان‎ها مورد بحث و چالش قرار گرفته و همه به دنبال حلقه مفقود مدیریت بحران هستند.
باذلی‎محبوب تصریح کرد: در یک قرن گذشته یک هزار و 150 حادثه طبیعی در 75 کشور دنیا رخ داده که در شش کشور بیشترین خسارات را به بار آورده اما نکته قابل تامل این است که این حادثه در کشور ما 120 هزار نفر را قربانی کرده و ضمن میلیاردها ریال خسارت، ایران را نیز در زمره این شش کشور قرار داده‎است.
وی خاطرنشان کرد: سیل و زلزله به دلیل پهناور بودن و ویژگی‎های خاص جغرافیایی کشور، بیشترین سهم را در حوادث طبیعی ایران اسلامی داشته که ما بهبهانی ها نیز همیشه از این دو حادثه آسیب دیده‎ایم.
فرماندار بهبهان ادامه داد: یکی از نکات پس از وقوع هر حادثه‎ای، ارزیابی سانحه و همکاری سازمان‎ها و نهادهای امدادی با امدادگران و اهالی منطقه آسیب‎دیده است.
وی با بیان اینکه مدیریت بحران و سانحه موضوعی فرابخشی است، خاطرنشان کرد: برنامه‎ریزی مناسب و راه‎اندازی سیستم‎های هشداردهنده زودهنگام در کنار مدیریت بحران می‎تواند در کاهش قابل توجه قربانیان و مصدومین حادثه مؤثر باشد.
باذلی‎محبوب تصریح کرد: در بسیاری از کشورها، برنامه‎ها و طرح‎هایی برای مدیریت بحران طراحی شده و استفاده می‎شود اما ما در این موضوع به خصوص تامین اطلاعات پس از بحران، همواره در سطح کشور مشکلات زیادی داشته‎ایم.
وی در ادامه اذعان داشت: به اعتقاد کارشناسان خبره مدیریت بحران، دستیابی به اطلاعات لازم نقش بسیار مهم و بسزایی در ارزیابی، امدادرسانی و جبران خسارات دارد.
باذلی‎محبوب ضمن تاکید بر بررسی مداوم نیازها در هنگام امدادرسانی به حادثه‎دیدگان افزود: باید حادثه را دوباره کالبد‎شکافی کرده و نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنیم و همه دستگاه‎ها نیز باید اقدامات خود را سنجیده و در جهت رفع نقاط منفی و تقویت نکات مثبت گام بردارند.
فرماندار بهبهان با بیان اینکه پس از وقوع حادثه، یگان‎هایی باید امدادرسان‎ها را بازسازی کنند، گفت: ما در طول 15 روز پس از وقوع سیل به منظور یافتن مفقودین، منطقه را جست‎و‎جو می کردیم که به دلیل عدم وجود هیچ ساختاری برای بازسازی تیم‎های جست‎و‎جو و امدادگران، گاهی این عملیات با بیش از یک‎هزار و 200 نفر و گاهی تنها با چهار یا پنج تیم امداد انجام می‎شد.
وی خواستار پیگیری بیشتر جمعیت هلال‎احمر در جهت آموزش مردم مناطق تحت خطر شد و ابراز داشت: ما پس از وقوع سیل، یک زلزله چهار ریشتری نیز در منطقه داشتیم که این موضوعات، بر اهمیت آموزش و ساماندهی افراد و مردم منطقه را برای رویارویی با چنین حوادثی بیش از پیش می‎افزاید.
باذلی‎محبوب قربانی شدن 13 نفر و خسارت 55 میلیارد تومانی به زیرساخت‎های بهبهان را از جمله خسارات سیل به این شهرستان عنوان کرد و اظهار داشت: در این حادثه مشارکت خوب و ارزشمند مردم در کمک‎رسانی به مناطق و مردم حادثه دیده نقطه مثبت و قوت ما در این حادثه بوده که باید بارها و بارها از این حضور خالصانه آنها تقدیر و تشکر شود.
وی خاطرنشان کرد: البته در این میان متاسفانه با وجود تلاش‎های فراوان گروه‎های تجسس، پیکر یک قربانی همچنان مفقود بوده و به دلیل شرایط خاص منطقه و خطراتی که امدادگران را تهدید می‎کرد به درخواست جمعیت هلال‎احمر شهرستان، عملیات جست‎و‎جو متوقف شده است.
فرماندار بهبهان در پایان سخنان خود با اشاره به موقعیت این شهرستان و مرکزیت آن در شرق خوزستان و شرایط طبیعی آن از نظر وقوع حوادث طبیعی از جمله سیل و زلزله اظهار داشت: ما مسئولان و مردم بهبهان از مسئولان استانی و کشوری مربوطه درخواست ایجاد پایگاه امداد شرق خوزستان و یک پایگاه امداد هوایی در این شهرستان به منظور امدادرسانی به منطقه و شهرهای اطراف در مواقع ضروری را داشته و پیگیر این موضوع نیز خواهیم بود.
انتهای پیام/ط4000/ی10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول