اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‎فقیه در چهارمحال و بختیاری:

مجریان و ناظران مراقب ترفندهای انتخاباتی نامزدها باشند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‎فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به ترفندهای برخی افراد و گروه‌ها برای ورود به بهارستان، گفت: یکی از این ترفندها ثبت‌نام در حوزه‌های ناشناس است تا شاید بتوانند از فیلترها گذشته و به اهداف خود برسند.

مجریان و ناظران مراقب ترفندهای انتخاباتی نامزدها باشند
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرکرد در مصلی بزرگ امام خمینی این شهر، با اشاره به اهمیت انتخابات 12 اسفند و ضرورت هوشیاری مردم اظهار داشت: دشمن با همه وجود اما به شکلی مکارانه در ادامه دشمنی با نظام و انقلاب اسلامی به میدان آمده است تا شاید بتواند افرادی منحرف، سست و وابسته را وارد مجلس کند.
وی از وحدت و هوشیاری به عنوان دو موضوع مهم برای مقابله با برنامه‎ها و طراحی‌های دشمنان در این انتخابات نام برد و گفت: هم مردم و هم نامزدهای انتخابات مجلس باید به مسئله وحدت بیش از پیش توجه داشته باشند چرا که تفرقه به نظام آسیب جدی خواهد زد.
امام جمعه شهرکرد با اشاره به ترفندهای برخی افراد و گروه‌ها برای ورود به بهارستان، خاطرنشان کرد: یکی از این ترفندها ثبت‌نام در حوزه‌های ناشناس است تا شاید بتوانند از فیلترها گذشته و سپس با زد و بند و هزینه‎های آنچنانی به اهداف خود برسند که البته چشم هیئت‌های نظارت و اجرایی انتخابات باز است و مردم نیز باید هوشیار بوده و مراقب این ترفندها باشند.
وی اطرافیان نامزدها را به رعایت تقوا در دفاع از نامزد مورد حمایت خود توصیه کرد و افزود: در دفاع از نامزد مورد علاقه‌مان از مرز تقوا خارج نشده، تفرقه ایجاد نکنیم و شهرها و قبایل را به خاطر طرفداری از یک نفر به جان هم نیندازیم.
نکونام با بیان اینکه استان برای حرکت به سمت جلو به شدت نیازمند وحدت است، تصریح کرد: کاندیداها این وحدت را فدای چند روز تبلیغات و منافع خود و گروهشان نکنند.
وی خطاب به داوطلبان شرکت در انتخابات مجلس نهم افزود: مگر نه اینکه شما برای خدمت به  مردم نامزد انتخابات شده‌اید، اگر با رفتارتان تفرقه ایجاد کرده و استان را متشتت کردید، آنگاه چگونه می‌خواهید خدمت کنید؟ مگر نه اینکه خدمت در سایه وحدت و همدلی اتفاق می‌افتد؟
امام جمعه شهرکرد  همچنین با تاکید بر عدم دخالت خود در انتخابات مجلس و طرفداری از نامزدها، اظهار داشت: به عنوان نماینده ولی فقیه در این استان به هیچ عنوان دخالتی در انتخابات و طرفداری یا عدم طرفداری از هیچ نامزدی نخواهم داشت.
وی ادامه داد: اگر کسی نسبتی به بنده در طرفداری یا عدم طرفداری از نامزدی بدهد، تکذیب است و اعلام می‌کنم که این تنزیل جایگاه نمایندگی ولی‎فقیه و بازیگری است.
نکونام افزود: هیچ تایید یا تکذیبی از کسی نداشته و فقط کلیات و رهنمودها را گفته و نظارت لازم را هم بر روند انتخابات خواهم داشت و این به هیچ وجه معنایش طرفداری یا عدم طرفداری از کسی نیست.
نماینده ولی‎فقیه در چهارمحال و بختیاری همچنین در این باره گفت: بزودی با نهایی شدن نامزدهای انتخابات مجلس، با برگزاری نشستی گفتنی‌ها را در خصوص ضرورت وحدت و سایر مسائل انتخابات به نامزدها خواهم گفت.
وی با گرامیداشت 16 آذر روز شهدای دانشجو، از شهید حسین علم‌الهدی به عنوان دانشجویی بصیر و موقعیت‎شناس یاد کرد و گفت: تاریخ انقلاب اسلامی از این دست شهدا فراوان به خود دیده است، همچنانکه امروز نیز دانشجوی پیرو شهدا، بصیر و آگاه به زمانه کم نداریم.
امام جمعه شهرکرد در بخش دیگری از سخنان خود از 17 دی‌ماه 1314 به عنوان روزی ننگین در تاریخ سراسر ننگ رژیم منحوس پهلوی نام برد و افزود: همه اوقات حکومت 58 ساله این پدر و پسر ننگین بود که یکی از این ننگ‎آفرینی‌ها کشف حجاب در این روز به بهانه آزادی زن بود.
وی تصریح کرد: رضاخان و پس از او پسرش هر چه توانستند با عزت و استقلال و ارزش‌های دینی این کشور جنگیدند که اگر عرق دینی مردم و مجاهدت علما نبود، چیزی از دین و ارزش‎ها در ایران باقی نمی‌ماند. 
نکونام ادامه داد: در این روز همسر و دختران رضاخان در محفلی با بی‎حجابی کامل شرکت کردند تا رسما ممنوعیت حجاب در معابر، مدارس، محافل و حتی امام‌زاده‌ها و مساجد اعلام شود و چه چادرها که در پی اجرای این قانون به ارمغان آورده از فرنگ از سر زنان و دختران نکشیدند و چه بسیار زنان مومن و متدینی که مدت‎ها خود را در خانه حبس کرده تا مورد هتک حرمت رضاخانی قرار نگیرند.
وی اضافه کرد: بدون تردید کسانی که با مظاهر بدحجابی در معابر و محافل ظاهر می‎شوند، کار رضاخانی و شیطانی انجام می‎دهند.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری 19 دی‌ماه را روزی پرافتخار برای قم عنوان کرد و افزود: مردم قم در این روز در سال 56 به دنبال درج مقاله‌ای سراسر هتاکانه در روزنامه اطلاعات به خیابان آمده و شهدا و جانبازانی را در راه انقلاب دادند که این مجاهدت مردم در دیگر شهرها و نقاط کشور، در بهمن‌ماه 57 با پیروزی انقلاب و برچیده شدن بساط فساد و ظلم به ثمر نشست.
انتهای پیام/خ۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول