اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد گچساران مطرح کرد

نقش‌آفرینی دانشگاه‌ها در ایجاد ثروت و قطع وابستگی‌ها

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گچساران گفت: دانشگاه‌ها باید بتوانند حلقه مفقوده ارتباط پژوهش‌های تحقیقاتی با جامعه و ارتباط با صنعت را برقرار کنند و در ایجاد ثروت، رفاه و قطع وابستگی نقش آفرینی کنند.

نقش‌آفرینی دانشگاه‌ها در ایجاد ثروت و قطع وابستگی‌ها
به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، سید یعقوب زراعت‌کیش امروز در همایش منطقه‌ای "ظرفیت‌های بالقوه توسعه " در دانشگاه آزاد اسلامی گچساران اظهار کرد: بحث آموزش و پژوهش یکی از ابعاد پیشرفت در جامعه بوده و دانشگاه‌ها باید در این زمینه تلاش کنند.
وی افزود: آموزش و پژوهش سبب ایجاد ارتباط با صنعت و کوتاه‌تر شدن مسیرهای تعالی و پیشرفت جامعه می‌شود.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گچساران با تأکید بر ایجاد اشتغال و پرورش نیروهای متخصص از سوی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: اگر این دانشگاه به فرمان امام راحل در کشور تأسیس نمی‌شد، بسیاری از نخبگان و اندیشمندان از کشور خارج می‌شدند و از نظر اقتصادی و معنوی به بدنه کشور آسیب‌های غیر قابل جبرانی وارد می‌شد.
زراعت کیش ادامه داد: پیشرفت‌های قابل توجهی به وسیله دانشگاه آزاد اسلامی از نظر فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، عمرانی و پژوهشی در کشور ایجاد شده است.
وی با اشاره به نقش‌آفرینی دانشگاه آزاد اسلامی در ایجاد ثروت، رفاه و قطع وابستگی عنوان داشت: دانشگاه‌ها باید بتوانند حلقه مفقوده ارتباط پژوهش‌های تحقیقاتی با جامعه و ارتباط با صنعت را برقرار کنند و در ایجاد ثروت، رفاه و قطع وابستگی نقش آفرینی کنند.
این مقام علمی گچساران ابراز داشت: بدنه مدیریتی کشور می‌تواند با الگوبرداری از تجربیات دانشگاه آزاد اسلامی با کمترین هزینه بیشترین بهره‌وری را در عرصه مختلف جامعه ایجاد کند.
زراعت‌کیش بیان داشت: بسیاری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیریت توانمند کشور تحصیل‌کرده دانشگاه آزاد اسلامی هستند.
وی با اشاره به موقعیت استثنایی، منابع سرشار و خدادادی در کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: 10 درصد از منابع آب کشور، هشت درصد از منابع جنگل و مرتع و وجود 450 گونه گیاه دارویی، توریسم و گردشگری و نیز تولید حدود 25 درصد از نفت و گاز صادراتی کشور نشان از پتانسیل توسعه کهگیلویه و بویراحمد است.
زراعت‌کیش معتقد است با سرمایه‌گذاری باید صنایع تبدیلی کهگیلویه و بویراحمد را تقویت کرد و در این راستا حمایت بیش از پیش همه مسئولان لازم و ضروری است.
وی افزود: با وجود منابع سرشار کهگیلویه و بویراحمد با ایجاد کارخانجات جانبی و تقویت صنایع پایین‌دستی و میان دستی علاوه بر تأمین مایحتاج صنایع، مشکل بیکاری در این استان نیز برطرف می‌شود.
به گزارش فارس، از مجموع 38 مقاله رسیده به این همایش منطقه‌ای، سه مقاله به شکل سخنرانی و 14 مقاله به صورت پوستر ارائه شد.
از صاحبان مقالات برتر همایش منطقه‌ای " ظرفیت‌های بالقوه توسعه در استان کهگیلویه و بویراحمد" با حضور مسولان شهری، دانشجویان، اعضای هیئت علمی، مدیران و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی گچساران تجلیل شد. 
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول