اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه پاسداران ‌در یادواره شهید میثمی‌نژاد ـ 1

نظام اسلامی ایران در بهترین‌ شرایط خود به سر می‌‌برد

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه در شرایط کنونی به برکت فیض الهی و خون شهدا نظام اسلامی در بهترین‌ شرایط خود به سر می‌‌برد گفت: نتیجه خون شهدا حفظ و پیشرفت روز‌افزون انقلاب اسلامی است و روحیه جهادی و مبارزه با ظلم و ستم نیز مرهون تلاش‌های شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی است.

نظام اسلامی ایران در بهترین‌ شرایط خود به سر می‌‌برد
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سردار سرلشکر محمد‌علی جعفری در یادواره شهید میثمی‌نژاد که پنجشنبه‌شب در مدرسه فیضیه قم برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی به‌ویژه شهدای روحانی و شهید میثمی اظهار کرد: امام خمینی(ره) پیام بسیار مهمی نسبت به شهدای انقلاب و جنگ دارند که طی آن شهدای روحانی را حاملان امانت وحی دانسته و می‌فرمایند «آنان تا کشف حقیقت به پیش تاخته و برای قوم و ملت خود منذران صادقی شدند و به حق از روحانیت راستین تشیع انتظاری جز این نمی‌رفت که در راه دفاع از حق،‌ خود نخستین قربانیان را بدهد».
وی افزود: شهید میثمی،‌ نماینده ولی‌ فقیه در قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) بود که تا زمان شهادت عهده‌دار این مسئولیت بود و خاطرات به‌جا مانده از او مربوط به سخت‌ترین شرایط و لحظات دوران دفاع مقدس است، زیرا یکی از خصوصیات برجسته او تکلیف‌گرایی بود و با توجه به این خصلت در شرایط غیرقابل تحمل و هجوم دشمن با تمام امکانات، در خط مقدم جبهه حضور داشت.
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به تلاش شهید میثمی برای افزایش روحیه و استقامت رزمندگان اسلام گفت: اقدامات او تاثیر بسزایی در میان فرماندهان و سربازان داشت و دلگرمی‌های و سخنان او تمام سختی‌های نبرد را از یاد انسان می‌برد و در واقع کاری‌ بی‌نظیر توسط او انجام شد.
جعفری ضمن یادآوری دشواری‌ عملیات‌های صورت گرفته در زمان جنگ ابراز کرد: عملیات خیبر در محدوده کوچکی از جبهه‌های جنوبی کشور صورت گرفته و طی آن تعداد زیادی از فرماندهان مشهور ایرانی در کنار یکدیگر حضور داشتند و با استقامت خود، خطوط مقدم جبهه را حفظ می‌کردند و در چنین شرایطی نیز شهید میثمی به عنوان یک روحانی، رسالت خود را به خوبی انجام می‌داد.
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهید میثمی را عارفی انقلابی و عاشق شهادت توصیف کرد و افزود: اخلاق نیکو و حسنه یکی دیگر از ویژگی‌های این شهید والامقام بود.
وی با اشاره به برخی از سخنان این شهید روحانی خاطرنشان کرد: تمام آیات قرآن در وجود شهید میثمی متبلور شده و او تجسم تمام معنویت و ارزش‌های والای اسلام بود و به عقیده او افراد انقلابی دو دسته خواهند بود که گروه نخست متدینینی هستند که خود را سیاست‌مدار دانسته و متاثر از فرهنگ شرق و غرب هستند و دین را زمینه انحراف می‌دانند، اما گروه دوم کسانی هستند که به وسیله سال‌ها تزکیه نفس، سیاست را جدا از دین نمی‌دانند و از فرهنگ غرب و شرق تاثیر نمی‌پذیرند.
جعفری با بیان اینکه بسیاری از افراد انقلابی گذشته در شرایط کنونی توجهی به این امور ندارند گفت: در چنین شرایطی برخی از سیاسیون از تهدیدهای دشمنان بیمناک می‌شوند و این امر در گذشته نیز وجود داشته است.
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر ضرورت سرچشمه گرفتن سیاست از دیانت تصریح کرد: این پاسخ سئوالی است که برای بسیاری از افراد جامعه وجود دارد که چرا تعداد قابل توجهی از یاران انقلاب و رزمندگان جبهه‌ها،‌ امروز در مقابل فشارهای خارجی و سختی‌های داخلی و نیز امتحان‌های بزرگ الهی بی‌تحمل شده و به مسیر‌های دیگری به جز راه راستین انقلاب روی آورده‌اند و در پاسخ باید گفت هرچه انسان از دین و ارزش‌های مذهبی و در راس آن مقام ولایت، فاصله بگیرد،‌ مشکل بیشتر خواهد شد.
وی ادامه داد: در همه وصیت‌نامه‌های به‌جا مانده از شهدا به پیروی از ولایت فقیه توصیه شده است و این ناشی از حکمتی است که شهدا از آن برخوردار بوده و این مسئله مربوط به زمان جنگ نیز نمی‌شود زیرا در شرایط کنونی نیز باید این نکته اساسی و تعیین کننده برای ادامه مسیر انقلاب اسلامی مورد توجه قرار گیرد.
جعفری با بیان اینکه در شرایط کنونی به برکت فیض الهی و خون شهدا نظام اسلامی در بهترین‌ شرایط خود به سر می‌‌برد گفت: نتیجه خون شهدا حفظ و پیشرفت روز‌افزون انقلاب اسلامی است و روحیه جهادی و مبارزه با ظلم و ستم نیز مرهون تلاش‌های شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی است.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول