اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

وزیر برق سوریه در گفت وگو با فارس:

شخصاً پیگیر سرنوشت مهندسان ایرانی هستم / ان شاء الله هرچه زودتر آزاد خواهند شد

خبرگزاری فارس: "عماد خمیس" با بیان اینکه شخصا پیگیر سرنوشت مهندسان ایرانی هستم، گفت خانواده مهندسان ایرانی بدانند که این افراد جزئی از مردم سوریه هستند، ما به هیچ وجه آنها را ترک نمی کنیم و ان شاء الله هرچه زودتر این دوستان آزاد خواهند شد.

شخصاً پیگیر سرنوشت مهندسان ایرانی هستم / ان شاء الله هرچه زودتر آزاد خواهند شد
"عماد خمیس" وزیر برق سوریه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق درباره وضعیت مهندسان ایرانی ربوده شده نیروگاه جندر افزود: بنده شخصاً در رابطه با سرنوشت مهندسان ایرانی ربوده شده از طریق مقامات ذیربط در حال پیگیری هستم. ما در این رابطه روزانه و به صورت جدی برای آزادی مهندسان در حال تلاش هستیم تا آنها بتوانند به آغوش خانواده هایشان باز گردند و به کار خود ادامه دهند.
 
مهندسان ایرانی تمام عیار فنی بودند / نظامی بودن مهندسان تبلیغ رسانه ای جعلی علیه سوریه و ایران است

عماد خمیس تاکید کرد که کار مهندسان ایرانی تنها یک کاری تمام فنی و صرفا در جهت توسعه و پیشرفت نیروگاه جندر بوده است.
وزیر برق سوریه درباره اینکه چرا برخی ها این مهندسان را نظامی می نامند، گفت: هر شخصی که  در تلاش است شایعه پراکنی کند که این مهندسان از اعضای سپاه پاسداران بوده اند به کلی از حقیقت به دور است. این مساله یک پوشش خبری یا تبلیغات رسانه ای جعلی بر ضد سوریه به منظور ضربه وارد کردن به روابط دوستانه ایران و سوریه می باشد.
وی افزود: اینگونه اعمال از این اشخاص که حیا و صداقت ندارند بعید نیست. این اکاذیب از هیچ کس پنهان نمی ماند و برای همه آشکار شده است و این گونه شایعه ها عمدی بوده و در ضمن برنامه های رسانه ای و سیاسی می باشد که مردم سوریه و ایران را مورد هدف خود قرار می دهد.
 
نیروگاه جندر و رابطه ایران و سوریه

خمیس درباره نیروگاه جندر و فعالیت شرکت ایرانی مپنا در آن نیز گفت: وزارت برق سوریه قراردادی را با شرکت مپنای ایرانی جهت تولید نیروی برق در سوریه به امضا رساند که یکی از پروژه های این شرکت نیروگاه جندر واقع در استان حمص است.

وی افزود: از زمان آغاز به کار این نیروگاه، نزدیک به 80 نیروی کار ایرانی در آنجا مشغول به فعالیت هستند. هدف این شرکت تولید نیروی برق برای مردم سوریه است، ما امیدوار هستیم در وزارت برق روابطمان را در زمینه برق بیشتر و پیشرفته تر کنیم و همچنین یک پروژه دیگر وجود دارد که قرار است بین شرکت مپنا و وزارت برق سوریه امضا شود و در این رابطه شرکت مپنا موفق شد تا نیروگاه "تشرین" را در سوریه احداث کند.
 
پیامدهای عملیات ربایش از زبان وزیر برق / 300 مگاوات برق نیروگاه جندر از کار افتاده است

وزیر برق سوریه در رابطه با پیامدهای منفی ربودن مهندسان ایرانی گفت: عملیات ربایش مهندسان ایرانی که در نیروگاه جندر فعالیت می کردند پیامدهای منفی در زمینه کار در سوریه به همراه داشت. در حال حاضر نزدیک به 300 مگاوات از کار افتاده و نیروگاه نیز متوقف شده است. ما در سوریه در حال حاضر با کمبود برق مواجه شده ایم که دلیل آن متوقف شدن نیروگاه جندر به دلیل ربودن مهندسان ایرانی است.
 
پیگیری شخصی وزیر

خمیس در رابطه با پیگیری وضعیت مهندسان ایرانی نیز تاکید کرد: در حال حاضر همکاری های گسترده و شخصی با مقامات امنیتی در استان حمص وجود دارد تا بتوانیم هرگونه اطلاعات و یا خبری از این مهندسان به دست آوریم. ما از هیچ کوششی جهت یافتن یا تماس با ربوده شدگان فروگذار نخواهیم کرد.
 
روابط اقتصادی ایران و سوریه متوقف نخواهد شد / مردم سوریه و ایران یک امت واحد هستند

وزیر برق سوریه تصریح کرد: روابط دو جانبه ایران و سوریه در زمینه برق متوقف نخواهد شد حتی اگر برخی ها بخواهند بر روی آن تاثیر منفی بگذارند . مردم ایران و سوریه یک امت واحد هستند و ما تلاش می کنیم که همواره فعالیت ها به صورت گسترده توسعه پیدا کند. باید مقامات دو کشور تلاششان را بکنند تا مردم دو کشور ایران و سوریه از لحاظ اقتصادی به تکامل برسند.
 
روابط وزیر با مهندسان ربوده شده ایرانی / ان شاء الله هرچه زود تر این دوستان آزاد خواهند شد

خمیس در رابطه با روابطش با مهندسان ایرانی ربوده شده نیز گفت: بنده همواره در زمینه فعالیت نیروگاه جندر با مهندسان ایرانی دیدارهایی را انجام می دادم و آنها را از نزدیک دیده بودم و از نزدیک با آنها آشنایی دارم.
 
وزیر برق سوریه در پایان گفت: پیام من به خانواده ربوده شدگان این است که نگرانی آنها نگرانی ماست و قلب هایمان با آنهاست. ما به هیچ وجه آنها را ترک نمی کنیم و ان شاء الله هرچه زود تر این دوستان آزاد خواهند شد.
 
انتهای پیام/ق
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول