اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل موزه‌ها و و اموال منقول فرهنگی تاریخی خبر داد

ساخت 14 موزه منطقه‌ای در کشور

خبرگزاری فارس: مدیرکل موزه‌ها و و اموال منقول فرهنگی تاریخی گفت: بر اساس مصوبات انجام یافته 14 موزه منطقه‌ای در کشور ساخته خواهند شد.

ساخت 14 موزه منطقه‌ای در کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز ابراهیم حجری در بازدید از روند ساخت موزه منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: آذربایجان‌شرقی در ایجاد و ساخت موزه‌های ملی منطقه‌ای در سطح کشور پیشرو است.
وی افزود: بر اساس مصوبات انجام یافته 14 موزه منطقه‌ای در کشور ساخته خواهند شد که پیشرفت فیزیکی ساخت موزه منطقه‌ای این استان بسیار قابل توجه بوده است.
حجری آذربایجان شرقی را دارای ظرفیت کافی برای ساخت دو موزه ملی منطقه‌ای دانست و گفت: تبریز به دلیل سابقه درخشان موزه‌داری و پیشینه تاریخی و فرهنگی درخشان محل احداث موزه منطقه‌ای شمال‌غرب و موزه فرش تعیین شده است.
حجری خاطرنشان کرد: موزه‌های منطقه‌ای تنها در برخی از استان‌ها احداث می‌شود که استان‌های همجوار خود را که از لحاظ موقعیت‌های جغرافیایی یا فرهنگی با آنها شرایط همگون و اشتراکات بالا دارند زیر پوشش قرار می‌دهند.
مدیرکل موزه‌ها و و اموال منقول فرهنگی تاریخی، آذربایجان‌شرقی را با دارا بودن موزه‌های غنی و قابل توجه پایلوت خوبی برای استان‌های مجاور دانست و گفت: پیشرفت فیزیکی ساخت موزه منطقه‌ای این استان بسیار چشمگیر بوده است.
حجری، همچنین ساخت این موزه منطقه‌ای را قدمی بزرگ در امر موزه‌داری کشور توصیف کرد و گفت: بالا بردن سطح کیفیت و حفاظت مخازن امن موزه‌های کشور از اولویت‌های سازمان میراث فرهنگی به شمار می‌رود.
وی تاکید کرد: اختصاص اعتبارات برای ساخت موزه‌های منطقه‌ای به طور کامل انجام می‌شود تا هرچه سریع‌تر شاهد راه‌اندازی این موزه‌ها در کشور باشیم.
حجری اظهار امیدواری کرد، با اتمام جزئیات و اختصاص تجهیزات لازم سال آینده موزه منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی و موزه فرش به بهره‌برداری می‌رسند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول