اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس‌کل دادگستری کردستان خبر داد

ایجاد شعبه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در کردستان

خبرگزاری فارس: رئیس‌کل دادگستری کردستان از اختصاص شعبه‌‌ای برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در این استان خبر داد.

ایجاد شعبه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در کردستان
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علی‌اکبر گروسی ظهر امروز در نخستین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرائم انتخاباتی استان که در سنندج برگزار شد، به جایگاه رفیع مجلس شورای اسلامی در نظام جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و اظهار داشت: مهم‌ترین دغدغه مسئولان این نظام مقدس و آحاد مردم ایران داشتن مجلسی سالم با حضور افرادی صادق، کارشناس، متعهد و معتقد به ولایت فقیه است.
وی خاطر نشان کرد: ورود افراد ناسالم به داخل مجلس برای نظام ایجاد مشکل می‌کنند از این رو در انتخاب نمایندگان مجلس باید با حساسیت و دقت نظر عمل شود.
رئیس‌کل دادگستری کردستان تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی با قانون‌گذاری و تصویب قوانین نقش نظارتی بسیار وسیعی را ایفا می‌کند و می‌تواند بر تمامی ارگان‌ها نظارت داشته باشد.
رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرائم انتخاباتی کردستان خاطر نشان کرد: مقدمات برای برگزاری انتخابات سالم در استان فراهم است و امیدواریم با حضور حداکثری مردم شاهد برگزاری انتخاباتی کاملا سالم و مردمی در این استان باشیم.
به گفته گروسی، وظیفه دستگاه قضایی در انتخابات مجلس شورای اسلامی پاسخ به استعلامات مربوط به سوابق کاندیداها در زمان مقرر، پیشگیری از وقوع جرائم انتخاباتی و رسیدگی به این جرائم در سریع‌ترین زمان ممکن است.
وی خاطر نشان کرد: به همین منظور یکی از حوزه‌های قضایی دادگستری استان به منظور رسیدگی به این دسته از جرائم اختصاص پیدا کرده و به پرونده‌ها خارج از نوبت به صورت فوق‌العاده رسیدگی خواهد کرد.
رئیس‌کل دادگستری کردستان با تاکید بر بی‌طرفی دادگستری در رسیدگی به جرائم انتخاباتی، تصریح کرد: کاندیداها باید از تخریب یکدیگر خودداری کنند و با کاندیداها و حامیان آنان که بخواهند از امکانات دولتی و بیت‌المال برای تبلیغات سوء استفاده کنند برخورد قانونی خواهد شد.
گروسی تصریح کرد: به منظور جلوگیری از هرگونه سوء استفاده احتمالی از امکانات دولتی و بیت‌المال سازمان بازرسی باید نظارت قوی و مستمری داشته باشد.
وی شرکت حداکثری مردم در این انتخابات را ضروری دانست و افزود: چشم همه جهانیان به انتخابات مجلس شورای اسلامی دوخته شده و مردم باید با حضور پرشور و گسترده خود در پای صندوق‌های رأی موجب یأس و ناامیدی دشمنان شوند.
رئیس‌کل دادگستری کردستان در پایان آمادگی همه جانبه دادگستری استان را برای کمک به برگزاری انتخابات سالم در کردستان اعلام کرد.
انتهای پیام/صا20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول