اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دلیل عدم مدیریت پسماند زباله‌های خانگی صورت گرفت

اخطار محیط زیست گیلان به 3 دهیار سنگر

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان به سه دهیار بخش سنگر رشت به دلیل عدم مدیریت پسماند زباله‌های خانگی اخطار داد.

اخطار محیط زیست گیلان به 3 دهیار سنگر
امیر عبدوس امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت اظهار داشت: دهیار روستای دهبنه بخش سنگر با توجه به دریافت اخطاریه زیست‌محیطی به شماره 29 تاریخ 31 شهریور امسال برای ساماندهی و مدیریت پسماند زباله‌های خانگی روستای مذکور تاکنون اقدام موثری انجام نداده است.
وی افزود: این دهیار با ادامه روند نامطلوب فعلی موجبات آلودگی زیست‌محیطی و تهدید علیه بهداشت عمومی را فراهم کرده است.
مدیرکل محیط زیست گیلان با اخطار دوباره به دهیار مورد نظر، تصریح کرد: با توجه به ماده هفت قانون پسماند که مدیریت اجرایی زباله‌ها و پسماندها در خارج از شهر به عهده دهیارها است، بنابراین به استناد ماده 688 قانون مجازات اسلامی و ماده 16 قانون مدیریت پسماند، تقاضای مجازات و پیگرد قانونی فرد مذکور و برطرف کردن آلودگی را داریم.
وی با اشاره به دهیار روستای امامزاده هاشم بخش سنگر رشت، بیان داشت: دهیار روستای امامزاده هاشم بخش سنگر نیز با توجه به دریافت اخطاریه زیست‌محیطی به شماره 31 تاریخ 31 شهریور امسال برای ساماندهی و مدیریت پسماند زباله‌های خانگی این روستا تاکنون اقدام موثری انجام نداده است.
عبدوس ادامه داد: این دهیار با ادامه روند نامطلوب فعلی موجبات آلودگی زیست‌محیطی و تهدید علیه بهداشت عمومی را فراهم کرده است.
مدیرکل محیط زیست گیلان همچنین خواستار مجازات و پیگرد قانونی مشارالیه و برطرف کردن آلودگی روستای مذکور شده است.
این مسئول خاطر نشان کرد: دهیار روستای شهرستان بخش سنگر نیز با توجه به دریافت اخطاریه زیست‌محیطی به شماره 28 تاریخ 31 شهریور امسال برای ساماندهی و مدیریت پسماند زباله‌های خانگی این روستا تاکنون اقدام موثری انجام نداده است.
به گفته وی، دهیار روستای شهرستان با ادامه روند نامطلوب فعلی موجبات آلودگی زیست‌محیطی و تهدید علیه بهداشت عمومی را فراهم کرده است.
عبدوس یادآور شد: با توجه به ماده هفت قانون پسماند، مجازات و پیگرد قانونی دهیاران متخلف بخش سنگر و برطرف کردن آلودگی در روستاهای مذکور انجام شود.
انتهای پیام/صا20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول