اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

طارق الهاشمی برای براندازی دولت مالکی دست به دامن آمریکا شد

خبرگزاری فارس: معاون اول رئیس‌جمهور عراق که حکم بازداشتش بدلیل دخالت در حملات تروریستی این کشور صادر شده است و به کردستان گریخته است، از آمریکا خواست که برای سرنگون کردن دولت مالکی دست به کار شود.

طارق الهاشمی برای براندازی دولت مالکی دست به دامن آمریکا شد
به گزارش فارس، پایگاه خبری "نهرین نت" بار دیگر کارشکنی‌های فهرست العراقیه را در صدر اخبار خود قرار داد و یکی دیگر از خصومت‌ورزی‌های این فهرست علیه روند سیاسی عراق را فاش کرد.
 
در این گزارش آمده است: "طارق الهاشمی" معاون اول رئیس‌جمهور عراق که این روزها بدلیل اتهامات وارده مبنی بر ارتباط داشتن با تروریست‌ها، دخالت در انفجار اخیر پارلمان و سوء‌قصد به جان "نوری المالکی" به منطقه کردستان گریخته است، اکنون از برگه ایجاد فتنه میان اهل تسنن و تشیع استفاده می‌کند. وی گفته: اهل تسنن امروز درباره آینده عراق نگران هستند و بطور جدی به ایجاد اقلیمی جداگانه و خودگردان در کشور می اندیشند.

وی در گفت‌وگو با مجله آمریکایی "نیوزویک" از واشنگتن خواست تا دولت مالکی را که طی انتخابات اخیر عراق در راس قدرت قرار گرفت، سرنگون کند.

هاشمی مدعی شد: آمریکا عراق را در حالی ترک کرد که با چالش‌های متعددی روبرو شده بود که حل و فصل این چالش‌ها در توان ما نبود. مالکی نیز نمی‌تواند بخشی از راهکار برای حل‌و فصل این چالش‌ها باشد. ما (اهل تسنن) نمی‌توانیم با مالکی که می‌توان آن را با یک شخص دیگر در فراکسیون همپیمانی ملی شیعی تعویض کرد، به آشتی و مصالحه دست یابیم.

وی که روابط خوبی با عربستان، ترکیه، قطر و امارات دارد تاکید کرد: آمریکا رژیم صدام را سرنگون کرد اما چالش حقیقی مرحله پس از آن بود که باید جای پای دولتی قانونی محکم می‌شد و سازمانها و نهادهای مستقلی تشکیل می‌شد که این امر هنوز محقق نشده است.

وی در این‌ گفت‌وگو با نادیده گرفتن اتهاماتش و اعتراف‌های محافظانش مبنی بر همکاری‌اش با تروریست‌ها علیه شیعیان گفت: مالکی شیعه‌ای است که خطری برای اهل تسنن عراق به شمار می‌رود.
 
هاشمی افزود: اگر مالکی همچنان نخست‌وزیر باقی بماند، اهل تسنن عراق درباره آینده عراق نگران‌تر می‌شوند و بطور جدی به ایجاد اقلیم‌های خودمختار می اندیشند.

معاون اول رئیس‌جمهور عراق از فهرست العراقیه تصریح کرد که اتهاماتش مبنی بر دخالت داشتن در بسیاری از حملات تروریستی طی سالهای گذشته در واقع خود نخست‌وزیر عراق را محکوم می‌کند.
 
وی تاکید کرد: اگر من جوخه مرگ را هدایت می‌کردم و چنان که گفته می شود، مالکی 3 سال است از آن اطلاع دارد، چرا به من اجازه داده است که همچنان در قدرت بمانم و افراد بیشتری را طی این سالها بکشم؟
 
هاشمی در این مصاحبه که در مقر اقامتش در منطقه کردستان انجام داد، گفت که اتهاماتش تلاشی از سوی مالکی برای هدف قرار دادن دشمنان سیاسی اش در عراق است تا وی بطور انفرادی قدرت را در دست بگیرد.

انتهای پیام/++
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول