اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کارشکنی آمریکا در روند عادی مأموریت ناظران اتحادیه عرب در سوریه

خبرگزاری فارس: علیرغم اعلام رضایت اتحادیه عرب از پیشرفت مأموریت ناظران اعزامی این اتحادیه به سوریه، کاخ سفید در ادامه مداخلات خود در امور کشورهای دیگر این بار اقدام به مداخله در کار ناظران اتحادیه عرب کرد.

کارشکنی آمریکا در روند عادی مأموریت ناظران اتحادیه عرب در سوریه
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، کاخ سفید روز گذشته اعلام کرد: سوریه به تعهدات خود در قابل اتحادیه عرب عمل نکرده و هم‌اکنون زمان آن فرا رسیده که شورای امنیت سازمان ملل بمنظور افزایش فشار بر دمشق وارد عمل شود.

"جی کارنی" سخنگوی "باراک اوباما" رئیس‌جمهور آمریکا در اظهاراتی در این باره اعلام کرد: «هم‌اکنون ۱۶ روز است که رژیم سوریه پروتکل توافق برای ورود ناظران اتحادیه عرب به سوریه را امضا کرده است و آشکار است که تعهدات ذکر شده در این پروتکل رعایت نشده است.»

این موضع‌گیری آمریکا در حالی صورت می‌گیرد که اتحادیه عرب اعلام کرده که هیئت ناظران اعزامی این اتحادیه به سوریه، مأموریت خود را به خوبی به پیش می‌برند.

علاوه بر آمریکا، فرانسه نیز روز گذشته با مداخله در کار ناظران اتحادیه عرب در سوریه در ادعایی بی‌اساس و با هدف ایجاد کارشکنی در کار ناظران این اتحادیه اعلام کرد که شرایط مأموریت ناظران اتحادیه عرب باید شفاف شود.

"عدنان الخضیر" معاون دبیر‌کل اتحادیه عرب و رئیس اتاق عملیات هیئت ناظران سوریه در قاهره، اعلام کرده که کار میدانی هیئت ناظران طبق برنامه پروتکل اتحادیه عرب در حال پیشروی است.

پس از آنکه حقایق وضعیت سوریه و حضور گروهک‌های مسلح در سوریه از زبان ناظران در حال بیان شدن است، مخالفان دمشق پیشاپیش مأموریت ناظران را شکست خورده می‌دانند و تلاش می‌کنند آنان را از سوریه خارج کنند.

انتهای پیام/ر.ص
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول