اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فدراسیون شطرنج:

شطرنج سیستان‌وبلوچستان روند رو به رشدی داشته است

خبرگزاری فارس: رئیس فدراسیون شطرنج گفت: صعود 13 پله‌ای سیستان‌و بلوچستان در رنکینگ فدراسیون شطرنج کشور بیانگر رشد این رشته ورزشی در سیستان‌و بلوچستان است.

شطرنج سیستان‌وبلوچستان روند رو به رشدی داشته است
محمد جعفر کامبوریا امروز در حاشیه مجمع سالانه هیئت شطرنج سیستان‌و‌بلوچستان اظهار داشت: خوشبختانه با حمایت‌های مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان و تلاش رئیس هیئت شطرنج این استان ورزش شطرنج توانسته طی یکی - دو سال اخیر رشد قابل ملاحظه‌ای در این استان دور افتاده داشته، که این امر قابل تقدیر است.
وی افزود: استان سیستان و بلوچستان در سال‌های گذشته همواره در رده‌بندی استان‌های فعال در رشته شطرنج در رده 27 یا 28 قرار داشت که این رتبه‌ها از نظر فدراسیون شطرنج بسیار بد و ضعیف محسوب می‌شود اما با برنامه‌ریزی‌های آموزشی و مسابقاتی مناسب که در شطرنج این استان انجام شد این استان در رده چهاردهم قرار گرفته است.
وی گفت: برگزاری کلاس‌های آموزشی داوری و مربیگری در استان، اخذ ریتینگ توسط ورزشکاران استان، حضور در مسابقات کشوری و لیگ‌ها در هر دو بخش بانوان و آقایان رتبه سیستان و بلوچستان را 13 پله ارتقا بخشیده و در پایان سال 90 نیز تصور می‌کنم این استان بتواند به رتبه بهتر از چهاردهمی دست یابد.
کامبوریا توسعه شطرنج را در تمامی شهرهای استان و در آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها خواستار شد و به این منظور 50 عدد ساعت شطرنج را به شهرهای سیستان و بلوچستان اختصاص داد.
وی از برگزاری کلاس داوری بین‌المللی فیده در زاهدان در بهمن ماه امسال خبر داد و افزود: مجوز این کلاس‌ها به ندرت به کشورها داده می‌شود اما خوشبختانه کشور ایران امسال میزبان این کلاس بین‌المللی است و باعث افتخار است که سیستان و بلوچستان و شهر زاهدان خود را آماده برگزاری این کلاس کرده است.
رئیس فدراسیون شطرنج درباره درخواست میزبانی سیستان و بلوچستان برای میزبانی مسابقات شطرنج بزرگسالان کشور در سال 91 گفت: این درخواست در مجمع فدراسیون بررسی و در صورت امکان با آن موافقت خواهد شد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول