اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری خبر داد

احیا و اصلاح 570 هکتار از باغات چهارمحال و بختیاری‌

خبرگزاری فارس: مدیر باغبانی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از احیا و اصلاح 570 هکتار از باغات این استان خبر داد.

احیا و اصلاح 570 هکتار از باغات چهارمحال و بختیاری‌
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حمیدرضا منصوری بعدازظهر امروز در نشست کمیته حفظ کاربری اراضی‌ اظهار داشت: پروژه اصلاح و احیای باغات در این استان شامل سه عملیات مدیریت هرس، تغذیه و مبارزه با آفات و بیماری‎هاست.
وی ادامه داد: مدیریت هرس و تغذیه باغات بر‌عهده مدیریت باغبانی و مبارزه با آفات و بیماری‎ها برعهده مدیریت حفظ نباتات است.
منصوری با بیان اینکه هرس به دو صورت هرس خواب و هرس سبز انجام می‎شود، اظهار داشت: هرس خواب از زمان ریزش برگ تا بیدار شدن درخت و هرس سبز در فصل تابستان انجام می‎شود.
مدیر باغبانی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: از ابتدای فصل پاییز تاکنون 500 هکتار از باغات استان شامل درختان بادام، سیب و هلو تحت نظارت مدیریت باغبانی هرس شد.
وی هدف از هرس را برقراری تعادل بین اندام رویشی و زایشی درخت و ‌زیادی شاخه‎ها برشمرد و افزود: افزایش نفوذ نور به داخل درخت، تداوم تولید محصول در باغ و حذف شاخه‎های خشک و بیمار از اهداف دیگر عملیات هرس به شمار می‎رود.
مدیر باغبانی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از عملیات حذف و جایگزینی به عنوان یکی دیگر از اقدامات اصلاح و احیای باغات یاد کرد و افزود: عملیات حذف به منظور حذف درختان فرسوده، مسن و غیر‌اقتصادی صورت می‎گیرد و نهال جدید و مناسب جایگزین درختان حذف شده می‎شود.
منصوری در ادامه با اشاره به اینکه عملیات حذف و جایگزینی در طول سال انجام می‎شود، اظهار داشت: در سطح 30 هکتار از باغات این استان تاکنون عملیات حذف و جایگزینی صورت گرفته است.
وی بیان داشت: به منظور بهبود وضعیت تغذیه ای درختان میوه تحت نظارت مدیریت باغبانی استان در سطح حدود 40 هکتار از باغات عملیات چال کود انجام شد.
انتهای پیام/ش20/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول