اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره کل صنایع و معادن آذربایجان‌شرقی:

مجوز اکتشاف 2 معدن طلا در آذربایجان شرقی صادر شد

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل صنایع و معادن آذربایجان‌شرقی از صدور مجور اکتشاف دو معدن طلا در این استان خبر داد.

مجوز اکتشاف 2 معدن طلا در آذربایجان شرقی صادر شد
محمدعلی عسگری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: این مجوز در شهرستان‌های چاراویماق و ورزقان صادر شده است.
وی در تشریح توانمندی‌های معدنی استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: هر سال 16میلیون و 400 هزار تن محصولات معدنی از معادن این استان استخراج می‌شود که این مقدار آذربایجان شرقی را در رتبه چهارم کشوری قرار می‌دهد.
سرپرست صنایع و معادن استان افزود: برای این استان 8 میلیارد و 700 میلیون تن ذخیره معدنی پیش‌بینی می‌شود که آن را در رتبه سوم کشوری قرار می‌دهد.
عسگری گفت: در حال حاضر 52 معدن طی 190 فقره جواز بهره‌برداری استخراج می‌شود که شامل 302 معدن فعال است.
وی میزان اشتغال در بخش معدن استان را 8 هزار و 246 نفر اعلام و اضافه کرد: در همین بخش تاکنون 314 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده است.
عسگری با اشاره به اهمیت استحصال موادمعدنی و تبدیل آنها به محصولات دیگر، گفت: سیاست کلی صنایع و معادن استان همین امر است و تلاش داریم امکانات لازم را برای فرآوری محصولات معدنی فراهم  کنیم.
وی در ادامه این گفت‌و‌گو بر ضرورت شناسایی بازارهای هدف توسط تولیدکنندگان تاکید کرد و گفت: در مرحله دوم اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها امکانات ویژه‌ای برای تحقق این امر در نظر گرفته شده که با اجرای آن، عملیاتی می‌شود.
سرپرست صنایع و معادن استان با تاکید بر اینکه اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها ارتقای توان مدیریت واحدها را در بردارد، اما، این موضوع را باعث متضرر شدن واحدهای صنعتی دانست و افزود: اکنون توان فنی و مهندسی کشور ما به حدی رسیده که با اعمال روش‌های ساده مهندسی می‌توان مصرف انرژی و صرفه‌جویی در هزینه‌ها را تا 20 درصد کاهش داد.
عسگری اظهار داشت: برای برخورداری واحدهای تولیدی از خط اعتباری هزینه انرژی همزمان با آغاز هدفمندی یارانه‌ها در کشور، 512 واحد از 33 رشته صنعتی ثبت‌نام کردند که 266 واحد منجر به عقد قرارداد شد.
وی افزود: این کمک هزینه‌ها باید تا پایان شهریورماه سال ‌جاری پرداخت می‌شد که از این محل 7.5 میلیارد تومان از بابت مصرف برق، 10 میلیارد تومان از بابت مصرف گاز، 4.5 میلیارد تومان از بابت مصرف سوخت مایع پرداخت شد و حدود 12 میلیارد تومان باقی مانده است.
عسگری در خصوص بازسازی و تکمیل بنگاه‌های کوچک اقتصادی نیز، گفت: 365 واحد استانی برای برخورداری از این تسهیلات ثبت‌نام کرده‌اند که 293 واحد برای برخورداری از این تسهیلات معرفی شدند اما تنها 15 واحد موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند چرا که از نطر تامین اعتباری بانک‌ها مشکل داشتند.
وی همچنین به موانع موجود برای توسعه صنعتی و اقتصادی استان اشاره کرد و گفت: رفع موانع تولید و اشتغال، کاهش دادن ریسک سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاران خصوصی، آزادسازی اقتصادی و گسترش خدمات، کالا و برخی موارد دیگر می‌‌تواند موجب رشد و شکوفایی صنعت استان شود.
سرپرست اداره کل صنایع و معادن استان همچنین به اهداف این اداره کل در آینده اشاره کرد و گفت: توسعه صنعتی و معدنی استان طبق مزیت‌های منطقه‌ای، افزایش سرمایه‌گذاری و هدایت سرمایه به سمت تولید، جذب سرمایه‌گذاران خارجی، نوسازی ماشین آلات تولیدی استان و توانمندسازی تکنولوژی آنها، ارتباط صنایع با هم از طریق انجمن‌های یازده‌گانه تخصصی و اتصال زنجیره تولید به همدیگر، تلاش برای کشف معادن جدید و هدایت آن به سمت بهره‌برداری و جذب حقوق دولتی و کسب رضایت ارباب رجوع و صاحبان صنایع از اهداف ما در این مجموعه است.
 انتهای پیام/ح10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول