اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری:

هیئت‌های مذهبی چهارمحال و بختیاری آموزش تخصصی می‎بینند

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: نخستین دوره آموزشی، تخصصی فعالان هیئت‌های مذهبی این استان برگزار می‌شود.

هیئت‌های مذهبی چهارمحال و بختیاری آموزش تخصصی می‎بینند
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام جعفر مرتضوی ظهر امروز در دیدار با هیئت‌های مذهبی این استان، اظهار داشت: آسیب شناسی عزاداری و خرافه زدایی، چگونگی ظهور و گسترش فرقه‌های انحرافی و مقابله جنگ نرم از مهم‌ترین محورهای مورد بحث در این دوره آموزشی است.
وی با اشاره به زمان برگزاری این دوره آموزشی، گفت: این دوره آموزشی – تخصصی فعالان هیئت‌های  مذهبی از پانزدهم تا هجدهم دی امسال در مشهد مقدس برگزار می‌شود.
مرتضوی با بیان اینکه در محرم امسال یک هزار و 290 هیئت مذهبی در این استان مراسم عزاداری را برگزار کرد، گفت:  در ماه محرم و صفر امسال 450 هیئت در شهرکرد، 220 هیئت در بروجن، 210 هیئت در لردگان، 160 هیئت در اردل، 170 هیئت در فارسان و 80 هیئت در کوهرنگ مراسم عزاداری برگزار کردند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری افزود: محرم و صفر بهترین فرصت برای ترویج و تعمیق آموزه‌های دینی و تجلی عشق و ارادت و پیوند این ملت با اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.
وی فرهنگ غنی عاشورا را پشتوانه عظیمی برای مقابله با جنگ نرم دشمن برشمرد و افزود: هیئت‌های مذهبی بستر و ظرفیت استفاده از این فرهنگ و انتقال آن به نسل جوان کشور هستند.
مرتضوی با اشاره به وظایف و جایگاه شورای هیئت‌های مذهبی، تأکید کرد: شورای هیئت‌های مذهبی باید در راستای هماهنگی فعالیت این نمادهای مردمی و وحدت و همدلی و هم افزایی اقدامات فرهنگی ساماندهی و ارتباط مستمر با آنان را در راس برنامه‎های خود قرار دهد.
وی در ادامه از برگزاری دوره آموزشی تفسیر عمومی قرآن کریم در شهرکرد خبر داد و گفت: دوره آموزشی تفسیر عمومی قرآن کریم با عنوان نورالرحمن(2) ویژه خواهران، نیمه دوم دی ماه امسال در شهرکرد برگزار می‌شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: شرکت کنندگان در این دوره آموزشی به مدت 50 ساعت با ترجمه و تفسیر آیات برگزیده جزء دوم قرآن کریم آشنا می‌شوند.
وی به آغاز نام نویسی از علاقه‌ مندان به شرکت در این دوره آموزشی اشاره و تصریح کرد: داشتن حداقل 16 سال سن و توانایی در قرائت قرآن کریم از شرایط پذیرش در دوره آموزشی تفسیر عمومی قرآن کریم است.
نخستین دوره آموزشی، تخصصی فعالان هیئت‌های مذهبی چهارمحال و بختیاری از پانزدهم تا هجدهم دی امسال در مشهد مقدس برگزار می‌شود.
انتهای پیام/خ۲۰/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول