اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین گروه مشاوران نظامی فرماندهی کل‌قوا:

شهید صیادشیرازی همواره خودش را مدیون امام و انقلاب می­دانست

خبرگزاری فارس: جانشین گروه مشاوران نظامی فرماندهی کل‌قوا گفت: شهید صیاد شیرازی همواره خودش را مدیون امام و انقلاب می‌دانست و هیچگاه طلبکار نبود.

شهید صیادشیرازی همواره خودش را مدیون امام و انقلاب می­دانست
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، امیر سرتیپ ناصرآراسته صبح امروز در تالار همایش­های سازمان اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی اظهار داشت: شهید صیاد شیرازی هیچ‌گاه از امام و انقلاب چیزی برای خودش نخواست، او همواره خود را مدیون به امام و انقلاب می­دانست.
جانشین گروه مشاوران فرماندهی کل‌قوا که سخنران همایش "رهبری از نگاه صیاد" بود، افزود: وقتی به زندگی شهدایی همچون شهید صیاد شیرازی، شهید کاوه، شهید شوشتری و سایر شهدا نگاه می‌کنیم، چند نکته مشترک در زندگی تمام آنها وجود دارد لقمه حلال پدر، شیر پاک مادر، مجاهده با نفس، عمل به آموخته­ها و در نهایت اطاعت از ولی امر.
وی سپس به نقل خاطراتی از شهید صیاد شیرازی پرداخت و افزود: بنده شاهد بودم که شهید صیادشیرازی، تمام نمازهای دوران گذشته­‌اش را مجدد می­خواند، در حالی‌ که نماز قضا نداشت. وقتی از او دلیلش را پرسیدم، گفت دوست دارم خداوند گذشته من را نیز زیر پرچم جمهوری اسلامی و زیر لوای ولایت منظور کند.
این مسئول ادامه داد: شهید صیادشیرازی معتقد بود باید قلوب مردم را همواره متوجه امام و رهبری کرد و در این زمینه خودش پیشگام بود، برای مثال در میان فقرا و نیازمندان همواره وجوهاتی را تقسیم می‌کرد و متولی این امر را کمیته امداد امام خمینی (ره) معرفی می­کرد.
وی خاطرنشان کرد: شهید صیادشیرازی در تمام جلساتی که با رهبری برگزار می­شد، تمام فرمایشات ایشان را یادداشت می­کرد یک‌بار به ایشان گفتم سخنان آقا در روزنامه­ها منعکس می­شود، چرا یادداشت می‌کنید؟ ایشان گفت من فرمایشات آقا را سخنرانی تلقی نمی­کنم، اینها تدبیر فرمانده به سربازش است که باید به سرعت تبدیل به دستورالعمل شود.
جانشین گروه مشاوران نظامی فرماندهی کل‌قوا ادامه داد: شهید صیادشیرازی به هر شهری که می‌رفتند، عادت داشتند ابتدا به گلزار شهدا بروند، سپس به دیدار خانواده معظم شهدا می­رفتند و در نهایت به دیدار یکی از علمای آن شهر می­رفتند مثلا در قم، به محضر آیت الله جوادی آملی مشرف می‌شدند و یا در اهواز همواره به دیدار موسوی جزایری می­رفتند.
وی عنوان کرد: از ایشان سوال کردم دلیل اینکه ایشان تنها به دیدار برخی از علما می­روند چیست؟ ایشان گفت بنا بر حدیث معتبر، علما میراث­داران پیامبران هستند و مصداق این امر در حال حاضر مقام معظم رهبری است و تنها باید از علمایی حمایت کرد که حضرت آقا را در امر استقرار دین حمایت می‌کنند.
این مسئول در پایان اذعان داشت: شهید صیاد شیرازی، خود را سرباز ولایت می‌دانست و در بسیاری از امور مقام معظم رهبری را سرلوحه خویش قرار داده بود تمام کارهای خیر خود را متوجه مقام معظم رهبری می‌کرد و اقدامی را که ممکن بود تبعاتی داشته باشد، متوجه خود می­دانست ایشان بسیار ساده می­زیست و همواره شاهد بودم که با غذایی بسیار مختصر و ساده روزه خود را افطار می­کرد.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول