اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

توسط روابط عمومی مجلس؛

کتاب نظارت کمیسیون اصل 90 بر عملکرد دولت منتشر شد

خبرگزاری فارس: روابط عمومی مجلس شورای اسلامی کتاب نظارت کمیسیون اصل 90 بر عملکرد دولت را منتشر کرد.

کتاب نظارت کمیسیون اصل 90 بر عملکرد دولت منتشر شد
به گزارش گروه مجلس خبرگزاری فارس، کتاب پژوهشی پیرامون نظارت کمیسیون اصل 90 بر عملکرد دولت و اقدامات مجلس در خصوص قانون تسهیلات تخصیصی به مترو نوشته مصطفی معینی‌آرانی از سوی اداره کل فرهنگی و روابط عمومی مجلس شورای اسلامی منتشر شد.

در این کتاب با روایت یکی از پرونده‌های مهم کمیسیون اصل ۹۰ در دوره هشتم قانونگذاری مجلس شورای اسلامی و با اشاره به نمونه‌ای از عدم اجرای قانون لازم الاجرا تأکید ‌شده که مسیر پیشرفت و توسعه همه جانبه کشور در رعایت قانون اساسی است.

مصطفی معینی آرانی، نویسنده کتاب که خود دبیر کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مجلس از دوره چهارم قانون‌گذاری تا اواخر مجلس هشتم نیز بوده است، در مقدمه اثر خود اظهار داشته که به لحاظ ساختاری این پژوهش در شش فصل تنظیم شده که در فصل اول به اقدامات تقنینی پرداخته شده است.
 
در این فصل با ذکر کلیه قوانین مربوط به مترو و موارد مهم آن، مشروح مذاکرات قانون استفاده از تسهیلات حساب ذخیره ارزی برای حمل و نقل ریلی و عمومی شهرها در سال 1388 ذکر شده که هدف قانون‌گذار از وضع آن برای خواننده مشخص باشد و در ادامه آن عکس‌العمل رئیس دولت را می‌خوانیم.

در فصل دوم موضوع شکایت شاکی به کمیسیون اصل نود از زبان شاکی بیان شده است و در بخش سوم نیز اقدامات متعدد و گوناگون کمیسیون اصل 90 تشریح شده است.

همچنین سایر اقدامات مجلس اعم از تذکر، سؤال نمایندگان و نیز نطق‌های انجام شده در صحن علنی مجلس در بخش چهارم تشریح داده شده است؛ در بخش‌های پنجم و ششم به پیامدهای عدم اجرای قانون «استفاده از تسهیلات ذخیره ارزی برای حمل و نقل ریلی و عمومی شهرها» و نتیجه آن اشاره شده است.

این کتاب در ۱۶۰ صفحه در شمارگان هزار نسخه از سوی اداره کل فرهنگی و روابط عمومی مجلس شورای اسلامی جهت استفاده اساتید نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، دانشجویان و علاقه‌مندان به مطالعات قانونگذاری، نظارت، حقوق و علوم انسانی منتشر شد.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول