اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه قم:

جامعه وعاظ و مبلغین در قم تشکیل شود

خبرگزاری فارس: یکی از اساتید حوزه علمیه قم گفت: به منظور سامان‌دهی و سیاست‌گذاری تبلیغ دینی لازم است که تشکلی با عنوان جامعه وعاظ و مبلغین تشکیل شود.

جامعه وعاظ و مبلغین در قم تشکیل شود
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام سید‌مرتضی صالحی خوانساری در نشست هم‌اندیشی و تکریم نخبگان تبلیغ که امروز در سالن جلسات دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه برگزار شد، اظهار کرد: هرکاری با تبلیغ محقق می‌شود، بنابراین نباید از امر تبلیغ دین غفلت صورت گیرد.
وی تبلیغ دینی را مسئله‌ای تدریجی دانست و افزود: در گذشته نیازی به تنظیم و سامان‌دهی تبلیغ نبود زیرا آفات کمتری در جامعه وجود داشت اما دنیای امروز، دنیای آفات است، بنابراین نیاز به قانون و نظم در تبلیغی دینی اهمیت بیشتری نسبت به سایر امور دارد.
این استاد حوزه علمیه گفت: لازمه قانون‌گذاری در این مسئله این است که متولیان دفتر تبلیغات به این مهم توجه کنند که مبلغین در درجه نخست باید دارای عنوانی در سطح جامعه بوده و تشکلی برای خود داشته باشند که می‌توان نام جامعه وعاظ یا مبلغین بر آن نهاد.
وی با اشاره به ضرورت پشتیبانی از مبلغین ابراز کرد: فعالیت این تشکل باید ضامن اجرایی نیز داشته باشد که در این راستا دفتر تبلیغات می‌تواند نقش مهمی را ایفا کند.
صالحی خوانساری جایگاه کنونی مبلغین را در شرایط کنونی امری شخصی دانست و افزود: درخواست ما به عنوان مبلغین پیشکسوت این است که بتوانیم تشکلی را برای یافتن عنوانی در سطح جامعه ایجاد کنیم تا همه مبلغین را از نظر تبلیغ دین قانع کند.
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه در صورت ایجاد چنین تشکلی رابطه مستقیمی میان مبلغین و ولایت به وجود خواهد آمد تصریح کرد: ولایت مقامی جهانی است و این امر افتخاری برای همه تبلیغ‌کنندگان دین محسوب می‌شود که توسط دفتر تبلیغات حمایت شده و به مقام رهبری نظام متصل شوند.
وی گفت: در این زمینه نباید تنها به حوزه علمیه قم اکتفا شود بلکه تمام روحانیون فرزند قم هستند و از قم به مناطق دیگر اعزام شده‌اند بنابراین با قرار دادن قم به عنوان مادر دیگر حوزه‌ها، تمام شهرهای دیگر از جمله تهران و مشهد به عنوان فرزندان قم در نظر گرفته می‌شوند.
صالحی خوانساری تاکید کرد: ایجاد تشکلی ویژه سامان دهی و سیاست‌گذاری مبلغین و نخبگان از افراط و تفریط در امر تبلیغ نیز جلوگیری کرده و راه صحیح را در اختیار همگان قرار می‌دهد.
انتهای پیام/ج20/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول