اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول مؤسسه روایت سیره شهدا:

هدف نهایی تبلیغ تحقق مدیریت دینی جامعه است

خبرگزاری فارس: مسئول مؤسسه روایت سیره شهدا گفت: باید به جنبه‌های کاربردی امر تبلیغ توجه بیشتری صورت گیرد تا هدف عالی این مسئله که مدیریت دینی جامعه است، تحقق یابد.

هدف نهایی تبلیغ تحقق مدیریت دینی جامعه است
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام مهدی ماندگاری در نشست هم اندیشی و تکریم نخبگان تبلیغ که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه برگزار شد اظهار کرد: اصلی‌ترین محورهای آسیب‌شناسی تبلیغ شامل سه بخش اساسی می‌شود که نخستین مورد آن آسیب‌شناسی محتوایی در عرصه تبلیغ است.
وی افزود: آسیب‌شناسی ساختاری نیز از دیگر مواردی است که در بحث تبلیغ باید مورد توجه قرار گیرد زیرا در حال حاضر حدود 20 نهاد فرهنگی بدون هماهنگی با یکدیگر مشغول فعالیت در کشور هستند ضمن اینکه آسیب‌شناسی راهکاری از دیگر بخش‌های موجود در مسئله آسیب‌شناسی امر تبلیغ است.
مسئول مؤسسه روایت سیره شهدا با بیان اینکه نخستین مشکل در عرصه تبلیغ، نبود نگاه تخصصی از درون و بیرون حوزه است، گفت: در حال حاضر ارزش بحث تبلیغ مانند سایر بخش‌ها در حوزه شناخته نمی‌شود ضمن اینکه باید به مسئله بودجه‌ریزی‌های مستقیم و غیر‌مستقیم دفتر تبلیغات برای تبلیغ نیز توجه شود.
وی تصریح کرد: برگزاری دوره‌های کوتاه مدت تخصصی تاثیر چندانی ندارند، زیرا تبلیغ به مثابه یک علم بوده و نیازمند سه مقوله معارف‌شناسی تخصصی، مخاطب‌شناسی تبلیغی و روش‌شناسی تخصصی است.
ماندگاری با اشاره به ضرورت وجود تمرینات تخصصی در امر تبلیغ افزود: دیدن، شنیدن و گفتن از تمریناتی هستند که مبلغین باید به صورت تخصصی به آنها بپردازند ضمن اینکه به دلیل هنری بودن امر تبلیغ، تزئیناتی نیز لازم است که به صورت تخصصی باید مورد توجه قرار گیرند.
مسئول مؤسسه روایت سیره شهدا با توصیف تبلیغ به رسالتی الهی افزود: تبلیغ نیازمند توفیق الهی است ضمن اینکه به تصریح قرآن کریم، مبلغین نباید اراده و تقاضای تشکر از دیگران داشته باشند اما در شرایط کنونی دیده می‌شود که برخی از این افراد تقاضاهای بالایی دارند.
وی گفت: مقام معظم رهبری بر روی سه مسئله مستند بودن، قابل فهم بودن و کاربردی بودن تبلیغ تأکید زیادی دارند به همین دلیل دفتر تبلیغات باید تلاش‌های خود را بر این سه محور متمرکز کند.
ماندگاری با انتقاد از توجه بیش از حد به جنبه برگزاری مراسم‌های مذهبی ابراز کرد: در زمینه بهره برداری از اینگونه برنامه‌ها نیز باید به تحقق مدیریت دینی در زندگی به عنوان هدف عالی نگریسته شود و هرگاه دین فهمی، دین‌داری و دفاع از دین و ارزش‌های مذهبی در جامعه نهادینه شد آنگاه به اهداف خود رسیده‌ایم.
مسئول مؤسسه روایت سیره شهدا ادامه داد: در حال حاضر ملاک ارزیابی‌ها در برخی موارد خوشامد دیگران است در حالی که باید به این مسئله توجه شود که پس از ایام تبلیغی، تا چه میزان مراجعه به روحانیون و کارشناسان دین افزایش یافته است.
وی تأکید کرد: تبلیغ باید به گونه‌ای باشد که میزان پذیرش دینی افراد جامعه را افزایش داده و تعاملات مردم را بر اساس دین پایه‌ریزی کند ضمن اینکه با توجه به مشکلات روزمره، هر فرد باید با مراجعه به دین، آرامش یابد و این مسئله نیز توسط تبلیغ صحیح صورت می‌گیرد.
ماندگاری با اشاره به وجود نیروهای قوی در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه افزود: این نهاد دارای بودجه و امکانات خوبی در این زمینه است، بنابراین باید برنامه ریزی صحیح به منظور انجام اقدامات ضروری صورت گیرد.
انتهای پیام/ج10/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول