اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم خبر داد:

شناسایی 300 مبلغ نخبه توسط دفتر اعزام نخبگان

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: تاکنون بیش از 300 مبلغ نخبه توسط دفتر اعزام نخبگان دفتر تبلیغات اسلامی شناسایی و رتبه بندی شده‌اند.

شناسایی 300 مبلغ نخبه توسط دفتر اعزام نخبگان
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام احمد زادهوش در نشست هم اندیشی و تکریم نخبگان تبلیغ که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه برگزار شد اظهار کرد: جذب، تقویت، سامان دهی و گسترش تبلیغ روحانی محور از نخستین اهداف دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه بوده که طی سالیان گذشته مورد اهتمام مسئولین این دفتر قرار گرفته است.
وی افزود: تاکنون بیش از 40 هزار نفر از مبلغین و فضلای حوزه‌های علمیه سراسر کشور به ویژه حوزه علمیه قم در سامانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه تشکیل پرونده داده و پس از رتبه بندی به مناطق مختلف کشور مانند مراکز دولتی و مردمی اعزام شده‌اند.
معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه در سال‌های اخیر، مسئولین دفتر تبلیغات متوجه امر مهمی در اعزام مبلغ شده‌اند،‌ گفت: تاکنون مناطق محروم و روستایی اهمیت بالایی در عزیمت مبلغین به این مناطق داشتند اما آنچه مورد غفلت واقع شده بود، توجه به مراکز جمعیتی و شهرهای بزرگ است در حالیکه بیشترین آسیب‌های فرهنگی نیز از ناحیه همین مناطق وارد می‌شود.
وی ابراز کرد: یکی از اقدامات مناسبی که در این راستا انجام شده، استفاده از مبلغین مجرب و با سابقه در این مناطق است به همین دلیل دفتر اعزام نخبگان در معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه شکل گرفته و متولی این امر شده است.
زادهوش با اشاره به تشکیل شورای سیاست گذاری دفتر اعزام نخبگان افزود: در چهار سال گذشته اقدامات خوبی توسط اعضای این شورا صورت گرفته و سعی بر این بوده که مبلغینی با درجه بالای علمی در حوزه و نیز دارای قدرت بیان و جذب بسیار در امر تبلیغ به عنوان نخبگان این عرصه معرفی شوند که تاکنون حدود 300 نفر در این زمینه شناسایی و دعوت به همکاری شده‌اند.
وی با بیان اینکه دفتر اعزام نخبگان، این افراد را در چهار گروه رتبه بندی کرده است گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته طی دو سال گذشته ظرفیت سازی بیشتری برای این کار صورت گرفته و دایره انتخاب نخبگان به حوزه‌های علمیه بزرگ سراسر کشور گسترش یافته است.
معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ادامه داد: در طول سال های 87 و 88 تعداد موارد اعزام نخبگان به مناطق مختلف 240 مورد بوده ضمن اینکه در سال گذشته نیز 643 مورد و در سال جاری تاکنون، 713 مورد اعزام مبلغ نخبه صورت گرفته است.
وی یکی از اتفاقات مثبت در سال گذشته را هماهنگی با مراکز صدا و سیمای استان‌ها برای پوشش برنامه‌های مبلغین نخبه دانست و خاطر نشان کرد: در طول حضور این افراد در استان‌های مختلف و بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته، برنامه‌های گوناگون مذهبی توسط مراکز صدا و سیمای استانی تهیه شده و در مواقع لازم از شبکه‌های استانی پخش خواهند شد.
زادهوش از اعزام پنج گروه تلویزیونی به همراه برخی از مبلغان نخبه به مناطق مختلف خبر داد و افزود: تاکنون صدها برنامه تصویری در طی حضور این افراد ساخته شده است که برخی از آنها امکان پخش از طریق رسانه ملی را دارند به همین منظور در صدد هستیم زمینه پخش این برنامه‌ها از تلویزیون را فراهم سازیم ضمن اینکه دیگر برنامه‌های تولیدی نیز از سایر شبکه‌ها پخش خواهند شد.
وی با بیان اینکه تشکیل دفتر اعزام نخبگان امری کم هزینه بوده است گفت: همه این افراد مورد تقاضای مردم برای برگزاری جلسات مذهبی هستند و مبلغین نخبه هم نیازی به امر ندارند اما در عین حال، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه حداقل هزینه‌ها را به این اشخاص پرداخت می‌کند.
معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اعلام اینکه در دوره جدید، اعضای شورای تبلیغ نخبگان نیز منصوب شده‌اند ابراز کرد: هدف از برگزاری نشست هم اندیشی نخبگان مبلغ، استفاده از نقطه نظرات دفتر تبلیغات و نیز اطلاع از نظرات و پیشنهادات نخبگان است.
وی یکی از اولویت‌های موضوعی این نشست را به روزرسانی محتوایی تبلیغ نخبگان دانست و افزود: آسیب شناسی و توسعه تبلیغ نخبگان نیز از دیگر موضوعات این نشست خواهد بود که در سه کمیته تخصصی مورد بحث و بررسی قرار گرفته و از نظرات این افراد استفاده می‌شود.
انتهای پیام/خ10/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول