اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بهداشت شهرستان شیراز:

قهوه‌خانه‌ها سرآغاز اعتیاد هستند / مجوز قهوه‌خانه‌های شیراز باطل است

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز بهداشت شهرستان شیراز با اعلام اینکه مجوز قهوه‌خانه‌های شیراز باطل شده است، گفت: قلیانی که در قهوه‌خانه‌های شیراز عرضه می‌شود، سرآغازی برای مبتلا شدن به انواع اعتیادهاست.

قهوه‌خانه‌ها سرآغاز اعتیاد هستند / مجوز قهوه‌خانه‌های شیراز باطل است
رضا قاسم‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: کشیدن قلیان همان مشکلات کشیدن دیگر دخانیات مانند سیگار را دارد که در روحیه و مغز فرد تأثیر می‌گذارد و شروعی برای دیگر اعتیادهاست.
این مسئول بهداشت افزود: کسی که برای نخستین بار شروع به کشیدن قلیان می‌کند، روز به روز تمایل وی به کشیدن دود، بیشتر می‌شود که این امر منجر به روی آوردن وی به سیگار و سپس دیگر دودها می‌شود.
وی اضافه کرد: به دلیل اینکه در قلیان از فیلتر استفاده نمی‌شود، مشکلات و عوارض قلیان از سیگار بیشتر است و در طول مدت اعتیاد به قلیان، شخص معتاد به بیماری‌های ریوی، قلبی و عروقی و بیماری‌های دندان دچار می‌شود.
قاسم‌پور بیان کرد: کشیدن قلیان در اماکن عمومی ممنوع شده است که این امر توسط بهداشت، نیروی انتظامی و شهرداری صورت گرفته و در حال انجام است و با متخلفان برخورد قاطع می‌شود.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان شیراز با بیان اینکه مدتی به دلیل اعلام دولت در جمع‌آوری قلیان‌ها در اماکن عمومی کوتاه آمده بودیم، ابراز داشت: اما این جمع‌آوری دوباره با جدیت برای سلامت بیشتر شهروندان شروع شده و در حال انجام است.
وی گفت: شهرستان شیراز دارای 20 قهوه‌خانه است که ادامه کار آنان ممنوع شده و در گذشته مجوزهای غیررسمی به قهوه‌خانه‌ها داده شده بود که در حال حاضر باطل اعلام می‌شود.
این مسئول تصریح کرد: البته مقاومت‌هایی از سوی صاحبان و مالکان قهوه‌خانه‌ها در راستای اعلام رسمی تعطیلی آنها انجام می‌گیرد که لازم است ادارات و سازمان‌ها و ارگان‌های ذی‌ربط هرگز کوتاه نیایند.
این مسئول بهداشت خاطر نشان کرد: جمع‌آوری قلیان‌های موجود در پارک‌ها و محیط‌های آزاد شهری کار شهرداری و نیروی انتظامی است اما در اماکنی مانند رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها و غذاخوری‌ها با متخلفان برخورد جدی کرده و در صورت مشاهده تخلف آن مکان را تعطیل می‌کنیم.
وی تصریح کرد: بیشترین زمان مصرف قلیان شش ماهه نخستین سال است اما در 6 ماه دوم سال این مصرف کاهش پیدا می‌کند.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان شیراز از شهروندان خواست تا مراقب جوانان خود باشند و نگذارند با شروع به کشیدن قلیان، به تدریج در دام انواع اعتیادها بیفتند.
به گزارش فارس، بارها نسبت به غیرقانونی بودن کار قهوه‌خانه‌ها و تعطیلی آنها از جانب مسئولان موظف در شیراز، اطلاع رسانی شده است اما همچنان این لانه‌های دام‌گستر برای ورود جوانان به دنیای سیاه اعتیاد، بی‌پروا و گستاخ به کار خلاف خود ادامه می‌دهند و برای ادامه حیات نامیمون خود بارها و بارها دست به دامان برخی از مسئولانی شده‌اند.
نیروی انتظامی و اداره اماکن عمومی این نیرو در شیراز، تعطیلی این مکان‌های جرم‌خیز و جرم‌ساز را منوط به شکایت اهالی محلی کرده‌اند که صاحبان و مالکان قهوه‌خانه‌ها با تهدید و ارعاب نسبت به عاقبت پیگیری این موضوع، مردم ساکن در منطقه خود را به وحشت انداخته‌اند.
انتهای پیام/و۱۰/م2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول