اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

رئیس گروه دوستی پارلمانی ترکیه و فلسطین:

باید زمینه تشکیل دولت فلسطینی با مرکزیت قدس شریف را فراهم کنیم

خبرگزاری فارس: رئیس گروه دوستی پارلمانی ترکیه و فلسطین، تأکید کرد: باید زمینه تشکیل یک دولت فلسطینی با مرکزیت قدس شریف را فراهم کنیم.

باید زمینه تشکیل دولت فلسطینی با مرکزیت قدس شریف را فراهم کنیم
به گزارش گروه مجلس خبرگزاری فارس، مراد ییلدیریم رئیس گروه دوستی پارلمانی ترکیه و فلسطین بعد از ظهر امروز یکشنبه با حسن غفوری‌فرد رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و فلسطین دیدار و گفت‌وگو کرد.

در ابتدای این دیدار، غفوری‌فرد با تأکید بر اهمیت مسئله فلسطین در جهان اسلام گفت: جمهوری اسلامی ایران موضوع فلسطین را یکی از موضوعات بسیار حیاتی جهان اسلام تلقی می‌کند و مجلس شورای اسلامی نیز در این راستا برای احقاق حق ملت مظلوم این کشور، اهتمام خاصی دارد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و فلسطین همچنین با اشاره به اینکه قدس به عنوان اولین قبله مسلمانان از احترام ویژه‌ای نزد مسلمانان جهان برخوردار است، تصریح کرد: امام راحل قدس را پاره تن اسلام می‌دانستند و کشورهای اسلامی از جمله ایران و ترکیه باید با رایزنی‌ و توسعه همکاری‌های موجبات آزادی قدس شریف را فراهم کنند.

در ادامه این دیدار، رئیس گروه دوستی پارلمانی ترکیه و فلسطین، مسئله فلسطین را یک مسئله اسلامی دانست و گفت: دو کشور ترکیه و جمهوری اسلامی ایران در این موضوع همبستگی اسلامی را به دنیا نشان دادند.

وی، ایجاد دیوار حائل و فعالیت‌های تخریبی در مسجد‌الاقصی و یهودی‌سازی سرزمین فلسطین را برای مسلمانان آزار دهنده دانست و افزود: مشکلات مردم مظلوم فلسطین ناشی از خوی توسعه‌طلبی رژیم صهیونیستی بوده و این مشکل تمام مردم آزادیخواه دنیا است و باید زمینه تشکیل یک دولت فلسطینی با مرکزیت قدس شریف را فراهم کنیم.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول