اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

یک نماینده پارلمانی لبنان خبر داد

فعالیت 20 گروهک سیار القاعده در لبنان

خبرگزاری فارس: یکی از نمایندگان پارلمانی لبنان از وجود 20 گروهک سیار القاعده در لبنان و تحرکات محدود و برنامه‌ریزی‌شده آنها خبر داد.

فعالیت 20 گروهک سیار القاعده در لبنان
به گزارش فارس، "عاصم قانصو" یکی از نمایندگان پارلمانی لبنان در گفت‌وگو با روزنامه "الجمهوریة"، درباره حضور القاعده در این کشور گفت: قاعده مرکز و پایگاه مشخصی در لبنان ندارد بلکه دارای دستکم 20 گروهک فعال است که بطور سیار در کشور فعالیت می‌کنند.

وی افزود: این گروهک‌ها تقریبا در لبنان نامرئی هستند و تحرکت آنها محدود و کاملا برنامه‌ریزی شده صورت می‌گیرد. به گفته بخش اطلاعات ارتش، اخیرا برخی از اعضای این گروهک‌ها وارد "عرسال" شده و از آن خارج شده‌اند.
 
این در حالی است که "نجیب میقاتی" چند روز پیش گفـت: هیچ سند و مدرکی که ثابت کند القاعده در منطقه "عرسال" در شرق لبنان و در نزدیکی مرز با استان "حمص" سوریه حضور دارد وجود ندارد.

نخست وزیر لبنان افزود: ارتش پس از اینکه اطلاعاتی درباره حضور یک شخص وابسته به گروه تروریستی در عرسال دریافت کرد شب 21 نوامبر وارد این منطقه شد اما خبری از گروههای سازمان یافته یا سازمان خاصی دریافت نشد.
 
وی تصریح کرد: با این موضوع حساس نباید به گونه ای برخورد شود به لبنان ضربه وارد کند و دستگاههای امنیتی ویژه پالایش اطلاعات باید عملکرد بهتری داشته باشند.

اما "فایز غصن" وزیر دفاع لبنان و برخی دستگاههای امنیتی این کشور از رخنه القاعده در منطقه مرزی با سوریه خبر داده بودند.

انتهای پیام/++
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول