اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

پژوهشگر مرکز مطالعات بین‌المللی دانشگاه بغداد در گفت‌وگو با فارس:

اگر طارق الهاشمی واقعاً بی‌گناه است، باید بی‌گناهی‌اش را ثابت کند

خبرگزاری فارس: پژوهشگر مرکز مطالعات بین‌المللی دانشگاه بغداد، معتقد است، در صورتی که طارق الهاشمی واقعا بی‌گناه است باید از خود دفاع و بی‌گناهی خود را ثابت کند و خروجش از بغداد یا خروجش از کشور هیچ کمکی به حل این بحران نمی‌کند.

اگر طارق الهاشمی واقعاً بی‌گناه است، باید بی‌گناهی‌اش را ثابت کند
"ستار جبار الجابری" پژوهشگر مرکز مطالعات بین‌المللی دانشگاه بغداد در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل فارس، انفجارهای اخیر بغداد را در راستای منافع سیاسی برخی از گروه‌های عراقی خواند و با بیان اینکه شرایط امنیتی امروزه عراق وابسته به اهداف سیاسی است، گفت: شرایط سیاسی امروز بغداد کاملا سیاسی است.

وی افزود: زمانی که تحولات سیاسی اخیر عراق را در حوادث تروریستی دخیل می‌دانیم بدین معنی نیست که عامل اشغالگری که از هر تلاشی برای تمدید حضور خود درعراق دریغ نمی‌کند را نادیده بگیریم. زیرا طرف آمریکایی همواره در راستای ابقای شماری از نیروهایش در عراق فشار وارد می‌کند.

الجابری وقع حوادث تروریستی در عراق را بهانه‌ای برای القای این مطلب که امنیت نسبی در عراق مدیون حضور نیروهای آمریکایی است، دانست و از تلاش‌ برخی‌ها برای مصادره موضوع اختلافات سیاسی میان برخی رهبران سیاسی این کشور به نفع آمریکا سخن گفت.

وی با بیان اینکه انفجارهای اخیر مردم را از ناحیه امنیتی نگران کرده است، افزود: ما نمی‌گویم که فلان گروه سیاسی در انفجارهای اخیر دست دارد بلکه بروز اختلاف بین رهبران سیاسی فرصت را به تروریست‌ها داد تا به راحتی تحرک کرده و توطئه‌ها و حملات خود را عملی سازند.

رئیس سابق مرکز مطالعات استراتژیک دانشگاه بغداد، برخی از طیف‌های سیاسی عراق را عامل مستقیم نا امنی و وقوع حوادث تروریستی در کشور خواند و با اشاره به جریان افتادن پرونده قضای طارق الهاشمی معاون رئیس جمهوری عراق گفت: افکار عمومی عراق این خبر را با دهشت و نگرانی دریافت کردند.

وی در پایان تاکید کرد که در خصوص پرونده طارق الهاشمی مردم منتظرند که معاون رئیس جمهور در پیشگاه عدالت حاضر شده و در صورتی که واقعا بی گناه است از خود دفاع و بی گناهی خود را ثابت کند و معتقدم که خروجش از بغداد و یا خروجش از کشور هیچ کمکی به حل این بحران نمی‌کند.

الجابری با اشاره به انتشار گسترده خبر دست داشتن طارق الهاشمی در برخی حوادث تروریستی در این کشور گفت: نه تنها مردم عراق بلکه همه جهان این پرونده را پیگیری می‌کنند و چنانچه آقای الهاشمی بی گناه باشد،‌باید ایستادگی کرده و بیگناهی‌اش را برای همه جهانیان ثابت کند.

انتهای پیام/++
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول