اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اتاق تعاون خراسان رضوی:

40 میلیون عضو تعاونی‌های سهام عدالت، آخرین بار سال 88 سود گرفتند

خبرگزاری فارس: دبیر اتاق تعاون خراسان رضوی گفت: 40 میلیون نفر عضو تعاونی‌های سهام عدالت آخرین بار سال 88 سود سهام خود را گرفتند.

40 میلیون عضو تعاونی‌های سهام عدالت، آخرین بار سال 88 سود گرفتند
سید جواد رضویان‌راد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، در مورد اتاق و سالن بین‌المللی تعاون اظهار داشت: ‌خانم دین پائولین گرین، رئیس اتحادیه تعاون در آغاز سال 2012 در سازمان ملل متحد هدف از نام‌گذاری این سال را باور داشتن اینکه تعاونی‌ها می‌توانند دنیا را بسازند عنوان کرد و افزود که تعاونی تحت مالکیت اعضا می‌تواند به صورت نظام اقتصادی روشن فعالیت کند.
دبیر اتاق تعاون خراسان رضوی افزود: جهان تشنه وجود تعاونی‌هاست و اکنون شاهد شکست نظام سرمایه‌داری و بازار اروپا هستیم ضمن اینکه اکنون خواستگاه نظام اقتصادی با سوسیالیسم شناخته می‌شود که این امر یک اشتباه فاحش است و این یک برخورد تند شناخته می‌شود زیرا باید بر اساس برنامه‌های جاری و معیارها صورت گیرد.
عضو هیئت‌مدیره اتاق تعاون کشور افزود: مسئولان نظام جمهوری اسلامی به عنوان مبشر و معلم اخلاق توانسته‌اند پیش‌بینی‌های اقتصادی داشته باشند تا مردم ایران در رفاه و آسایش زندگی کنند ضمن اینکه هم اینک شاهد شکست نظام سرمایه‌داری آمریکا نیز هستیم.
وی خاطر نشان کرد: دولت نهم و دهم کار بزرگ واگذاری شرکت‌های تعاونی سهام عدالت در بخش تعاون را انجام دادند ضمن اینکه سهام عدالت برای دهک اول، دوم، کارمندان و کارگران صادر شده و همکارانمان در شرکت‌های تعاونی سهام عدالت همزمان با ارائه اسناد عدالت، آنها را نیز به نام می‌کنند.
رضویان‌راد افزود: در برنامه پنجم توسعه امکانات و لوازمی برای ایجاد تعاونی مهیا شد و اکنون شاهد این هستیم که مسئولان و کارگزاران دولت خود از عملکردشان در این بخش رضایت ندارند ضمن اینکه حرکت عمومی دولت نهم و دهم در این راستا بوده که تعاون گسترش و توسعه پیدا کند و شرکت‌های تعاونی مسکن مهر، فراگیر ملی و سهام عدالت پیرو همین موضوع تشکیل شده است و از سال 84 این مباحث را مطالعه و الگوهایش را معرفی کردیم و بنا داریم آگاهی عمومی را در کشور پیاده‌سازی کنیم.
وی در ادامه افزود:‌ تعاونی‌های مسکن مهر در کشور ما از موفق‌ترین‌ها بوده است و برند تعاون نزد مردم شناخته شده و دارای اعتماد است و به همین منظور تمامی بازارها و مراکز خرید و معاملاتی از برند تعاون استفاده می‌کنند.
عضو هیئت‌مدیره اتاق تعاون کشور افزود: اکنون 40 میلیون نفر در شرکت‌های تعاونی سهام عدالت عضو داریم که فعلا از سود یکسان برخوردار هستند و آخرین سود خود را در سال 88 دریافت کردند که این سود در واقع به روستائیان، عشایر و سه دهک پایین جامعه پرداخت شده است.
وی افزود: در سال بین‌المللی تعاون اصلاح قانون تعاون در مجلس را داریم که در قالب طرح لایحه تقدیم مجلس می‌شود و از اولویت‌های کاری مجلس آینده است و این عمل به دلیل وجود نقص و کمبودهایی در قانون فعلی تعاون بود که با برطرف شدن آنها شاهد رشد و شکوفایی در این بخش هستیم.
سید جواد رضویان‌راد افزود: ‌اکنون تعاون به بلوغی رسیده است که خود می‌تواند خود را اداره کند و باید این امر به طور 100 درصد به مردم واگذار شود ضمن اینکه شرکت‌های تعاونی فراگیر ملی از 70 درصد دهک اول و دوم جامعه و 30 درصد جامعه برخوردار تشکیل شده‌اند.
‌کشورهای هند، مالزی و ‌اندونزی سابقه تعاونی بیشتری نسبت به ایران دارند و تعاون در دنیا بیش از 200 سال سابقه دارد ولی نخستین تعاونی در ایران در سال 1350 تشکیل شد که آن هم یک تعاونی روستایی بود.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول