اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

شکاف در فهرست علاوی عمیق‌تر شد

خبرگزاری فارس: با جدا شدن تعدادی از اعضای فهرست العراقیه در استان‌های نجف، دیوانیه و ذی‌قار از این فهرست و ابراز نارضایتی آنها از سیاست‌های رهبران العراقیه، شکاف در این ائتلاف عمیق‌تر شده است.

شکاف در فهرست علاوی عمیق‌تر شد
به گزارش فارس به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای "الحیاة"، تعمیق شکاف و چند دستگی در فهرست‌ العراقیه این بار صدای "ایاد علاوی" رهبر این فهرست را درآورد. اما وی به جای اعتراف به شکست سیاست‌ها و برنامه‌های اعلامی این فهرست به سیاست فرافکنی روی آورد و تعمیق این شکاف را یک توطئه قلمداد کرد.
 
بر اساس این گزارش، برخی از اعضای فهرست العراقیه در استان "نجف" از این فهرست بدلیل سیاست‌های رهبران آن مبنی بر درانزوا نگه داشتن سایر اعضاء و گرایش‌های طائفه‌ای آنها جدا شدند و اعلام کردند که جنبش جدیدی به اسم "ابناء العراق" تاسیس کرده‌اند. اما علاوی مدعی است که برخی طرف‌های دارای نفوذ این افراد را وادار به جداشدن از فهرست العراقیه کرده‌اند.
 
علاوه بر این برخی مقامات مسئول العراقیه در استان‌های "الدیوانیة" و "ذی قار" نیز به دلایلی مشابه از العراقیه جدا شده‌اند.

12 عضو شاخص ائتلاف العراقیه مدتهاست که با تشکیل "فراکسیون عراق سفید" راه خود را از علاوی جدا کردند و این ائتلاف را در آستانه فروپاشی قرار دادند. پس از آن نیز در چندین نوبت اعضای العراقیه از این فهرست جدا شده و به فراکسیون‌های دیگر پیوسته‌اند.

این اقدام پس از افزایش اعتراض های اعضای العراقیه درباره سیاست های علاوی و اقدام او در دادن پست های وزارتی و کلیدی به نزدیکانش صورت گرفت. سهم العراقیه از پست های وزارتی هشت وزارتخانه بود که ظاهرا میان نزدیکان علاوی توزیع شده است.

این در حالی است که این فهرست علاوه بر مشکلات درون حزبی از مشکلات برون حزبی متعددی نیز رنج می‌برد. افشای توطئه‌های سران العراقیه علیه وحدت ملی، ارتباط برخی از آنها با گروه‌های تروریستی و پیگیری جدی دستگاه قضایی عراق و عدم سکوت دولت مالکی در قبال این جنایت مشکلی که است که فهرست علاوی این روزها با آن دست و پنجه نرم می‌کند. کارشناسان سیاسی اعلام می کنند که در چنین شرایطی انتظار می رود که گروه های جدیدی در العراقیه که از حمایت شدید آمریکا، عربستان و امارات عربی متحده برخوردار است، تشکیل شود. به این ترتیب از فهرست مذکور چیزی باقی نخواهد ماند.

انتهای پیام/++
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول