اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

لاریجانی در جمع سفرای ایرانی:

قوی‌ترین وزارت خارجه هم باید از نظرات صاحب‌نظران استفاده کند

خبرگزاری فارس: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امروز به خاطر پیچیدگی دیپلماسی هر قدر هم که وزارت خارجه قوی باشد، باید از نظرات کارشناسان و صاحب‌نظران استفاده کنند.

قوی‌ترین وزارت خارجه هم باید از نظرات صاحب‌نظران استفاده کند
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز طی سخنانی در همایش سراسری روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور که در محل وزارت‌خارجه در حال برگزاری است، اظهار داشت: در حوزه سیاست خارجی باید اهداف و منافع ملی کشور را خوب تشخیص دهیم و بعد عمل کنیم.

وی با بیان اینکه دیپلماسی باید متناسب با شرایط زمان و مکان حرکت کند، گفت: عوامل مختلفی در پیچیده شدن فضای سیاست خارجی مثل رسانه‌ها و NGOها تاثیر دارند که باید به آن توجه کرد.

رئیس قوه مقننه ادامه داد: دولت‌ها نمی‌توانند به شیوه سنتی تحولات خارجی را پیگیری کنند‌ لذا باید در این رابطه با کمک مراکز پژوهشی طرح‌ریزی داشته باشند.

وی اظهار داشت: با توجه به پیچیدگی مسائل دیپلماسی در دنیای امروز زرنگی و فرزانگی یک کشور به این است که همه ظرفیت‌ها را بشناسند که اعضای وزارت خارجه باید در این رابطه تکیه‌گاه باشند.

لاریجانی افزود: امروز به خاطر پیچیدگی دیپلماسی هر قدر هم که وزارت خارجه قوی باشد، باید از نظرات کارشناسان و صاحب‌نظران استفاده کنند.

رئیس قوه مقننه خاطرنشان کرد: ما نمی‌توانیم در مسائل مهم و امنیت ملی نقطه‌ای تصمیم بگیریم بر این اساس باید از یک روند در تصمیم‌گیری‌ها استفاده کنیم.

لاریجانی گفت: باید بر اساس روند‌ها پیش‌بینی داشته باشیم و بعضی از قسمت‌ها را اصلاح یا تقویت کنیم.

وی در پایان سخنانش تاکید کرد که اگر بر اساس روند تصمیم‌گیری نشود و تصمیمات نقطه‌ای باشد ممکن است که تصمیمات درستی اتخاذ نشود.

مشروح سخنان ‌علی لاریجانی در همایش سراسری رؤسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور متعاقبا ارسال می‌شود.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول