اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره کل صنایع و معادن آذربایجان شرقی خبر داد

پرداخت 220 میلیارد ریال یارانه انرژی به واحدهای تولیدی آذربایجان شرقی

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل صنایع و معادن آذربایجان شرقی از پرداخت 220 میلیارد ریال یارانه انرژی در استان به واحدهای تولیدی و صنعتی استان خبر داد.

پرداخت 220 میلیارد ریال یارانه انرژی به واحدهای تولیدی آذربایجان شرقی
محمدعلی عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: برای برخورداری واحدهای تولیدی از خط اعتباری هزینه انرژی همزمان با آغاز هدفمندی یارانه‌ها در کشور، 512 واحد از 33 رشته صنعتی ثبت‌نام کردند که 266 واحد منجر به عقد قرارداد شد.
وی افزود: این کمک هزینه‌ها باید تا پایان شهریورماه سال ‌جاری پرداخت می‌شد که از این محل 7.5 میلیارد تومان از بابت مصرف برق، 10 میلیارد تومان از بابت مصرف گاز، 4.5 میلیارد تومان از بابت مصرف سوخت مایع پرداخت شد و حدود 12 میلیارد تومان باقی مانده است.
عسگری در خصوص بازسازی و تکمیل بنگاه‌های کوچک اقتصادی نیز، گفت: 365 واحد استانی برای برخورداری از این تسهیلات ثبت‌نام کرده‌اند که 293 واحد برای برخورداری از این تسهیلات معرفی شدند اما تنها 15 واحد موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند چرا که از نطر تامین اعتباری بانک‌ها مشکل داشتند.
وی افزود: در هفته گذشته بانک سپه موانع موجود را رفع نمود تا هزینه‌های این واحدهای ثبت‌نام کرده را تا پایان سال پرداخت کند چرا که اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها نیازمند اتمام کامل این مرحله است.
سرپرست اداره کل صنایع و معادن استان آذربایجان شرقی، سقف تسهیلات بنگاه‌های کوچک اقتصادی را 150 میلیون تومان اعلام کرد و بیان داشت: واحدهای کوچک اقتصادی می‌توانند با این تسهیلات ماشین آلات خود را نوسازی کنند تا در مصرف انرژی و بالا بردن بهره‌وری خط تولید خود شاهد رشد باشند.
عسگری درباره واحدهای بزرگ تولیدی نیز گفت: تسهیلات در نظر گرفته شده برای این واحدها 80 درصد کل سرمایه‌گذاری است که به صورت ارزی پرداخت می‌شود و برای برخورداری از این تسهیلات نیز 36 واحد ثبت‌نام کرده است.
وی در خصوص کمک هزینه مازوت برای واحدهای آجرپزی و دیگر صنایع مصرف کننده آن نیز اظهار کرد: این کمک هزینه بلاعوض بوده که 58 واحد صنعتی و معدنی برای دریافت آن ثبت‌نام کردند که 44 واحد این کمک هزینه را که 50 تومان برای هر لیتر بود در مجموع به مبلغ 450 میلیون تومان دریافت کردند.
عسگری احداث واحدهای مولد برق (SHP) را از دیگر اقدامات صنایع و معادن استان برای واحدهای تولیدی برشمرد که مورد استقبال صنعتگران قرار گرفته است و در این باره نیز گفت: به همین منظور 40 واحد استانی ثبت‌نام کرده‌اند و دولت نیز موظف شده است تا مازاد تولید برق آنها را به مدت پنج سال پیش خرید کند اما تاکنون فقط  پنج واحد مدارک خود را تکمیل کرده‌اند.
وی، از عدم تاثیر هدفمندی یارانه‌ها بر تعطیلی واحدهای صنعتی استان نیز سخن گفت و افزود: باید توجه داشت در این شرایط مدیریت واحدهای تولیدی باید هوشمندانه عمل کنند به نحوی که بارها قبل از اجرای طرح در این زمینه هشدارهای لازم داده شد تا صنعتگران متضرر نشوند.
عسگری خاطرنشان کرد: پس از اجرای این طرح در کشور برخی از واحدهای صنعتی استان نه تنها کاهش مصرف انرژی نداشتند بلکه به علت بهبود فضای کسب و کار مصرف انرژی‌شان نیز افزایش یافته است.
وی همچنین گفت: اکنون کشور از نظر فنی و مهندسی به قدری توانمند است که برخی مشاوران موجود می‌توانند با مطالعه صنایع هزینه‌های انرژی را در آن واحد 20 درصد کاهش دهند و باعث سود بخشی به آن واحد شوند.
انتهای پیام/ح10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول