اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان سیستان‌وبلوچستان

کلنگ عملیات ساخت بقعه سید باقر زابل به زمین زده شد

خبرگزاری فارس: در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی، کلنگ بازسازی و احیای بقعه سید باقر زابل با حضور جمعی از مسئولان سیستان و بلوچستان به زمین زده شد.

کلنگ عملیات ساخت بقعه سید باقر زابل به زمین زده شد
به گزارش خبرگزاری فارس از زابل، همزمان با شب میلاد امام موسی کاظم (ع) و با حضور مدیرکل اوقاف سیستان و بلوچستان و جمعی از مسئولان شهرستان زابل، مراسم کلنگ‌زنی و آغاز بازسازی و احیای بقعه متبرکه آقاسید باقر(ره) زابل در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی جامعه و ایجاد فضایی برای آرامش مردم و نشر شعائر اسلامی و قرآنی برگزار شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان در این مراسم از برکات و کرامات این سید جلیل‌القدر سخن گفت و برنامه‌های اداره کل اوقاف را برای احیا و بازسازی بقعه برای حاضران توصیف کرد.
حجت‌الاسلام منصور هاشمی اظهار داشت: نقش مسئولان و مردم و هیئت امنا در ساخت و ساز این بقعه متبرکه بسیار مهم است.
وی افزود: باید همه دست در دست هم دهیم و با حرکتی جهادی در عمران و آبادانی این اماکن گام برداریم تا به اجر دنیوی و اخروی برسیم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان بیان کرد: با توجه به نقشه طرح تیپ امامزادگان و بقاع متبرکه که از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه و نظارت دفتر فنی استان طراحی شده به مساحت 256 مترمربع بوده که نیازمند اعتبار است. 
نماینده مردم زابل نیز در این مراسم گفت: برگزاری این مراسم به عنوان حرکتی تاریخی در زمینه توسعه فعالیت‌های فرهنگی و دینی در شهرستان زابل محسوب می‌شود.
عباسعلی نورا افزود: امیدواریم با همدلی مسولان این حرکت رو به رشد تسریع شود.
حجت‌الاسلام جلالی از مسئولان دانشکده علوم قرآنی نیز بر شروع ساخت و ساز بقعه تأکید و برای دست‌اندرکاران این حرکت آرزوی موفقیت کرد.
حسین کیخا فرماندار شهرستان زابل نیز با اشاره به سوابق تاریخی بقعه و اینکه سید باقر(ره) از بزرگان این شهر بوده و مردم از ایشان و کرامات وی سینه به سینه داستان‌ها نقل می‌کنند بر اجرای این پروژه عظیم تأکید کرد و حمایت مسولان زابل را از این حرکت خواستار شد.
بقعه متبرکه آقا سید باقر (ره) در داخل شهرستان زابل و جنب اداره اوقاف قرار دارد که با آغاز پروژه فاز اول بازسازی و احیای بقعه که شامل 256 مترمربع ساختمان اصلی بنا و گنبد و رواق است، اجرا خواهد شد با توجه به اینکه بقعه در حال حاضر روباز بوده و فضای مسقف ندارد، فازهای بعدی پروژه شامل این اقدامات می‌شود که نیاز به اجرای 2 هزار مترمربع کار عمرانی دارد.
با هدف احیا، مرمت و بازسازی قبور اشخاص متدین، عرفا و تبدیل آنها به اماکن فرهنگی پنج مورد در استان سیستان و بلوچستان شناسایی شده و به زودی عملیات اجرایی آنها نیز آغاز می‌شود.
در مراسم کلنگ‌زنی و آغاز ساخت و ساز بقعه سید باقر (ره) زابل، نماینده مردم زابل در مجلس، فرماندار زابل، رئیس اداره تبلیغات، فرمانده نیروی انتظامی، دادستان و نماینده شهرداری و جمعی از هیئت امنا و معتمدان شهرستان زابل حضور داشتند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول