اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسافران قطار تبریز ـ بهارستان را بیشتر بشناسیم

خبرگزاری فارس: دیروز آخرین روز مسافرگیری قطار تبریز ـ بهارستان بود که در یک هفته زمان مسافرگیری، این قطار توانست در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو 122 مسافر را رزرو کند که فرماندار تبریز اطلاعات بیشتری از مسافران این قطار را تشریح کرد.

مسافران قطار تبریز ـ بهارستان را بیشتر بشناسیم
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمود چمنی شامگاه امروز در نشست خبری با خبرنگاران از ثبت‌نام 122 کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو خبر داد.
وی اظهار کرد: از این تعداد 119 نفر از حوزه انتخابیه تبریز و 9 نفر از حوزه انتخابیه وزارت کشور در تهران ثبت‌نام کرده‌اند و دو نفر نیز نتوانسته‌اند مدارک خود را تکمیل کنند که ثبت‌نام آنان کان لم یکن تلقی می‌شود.
چمنی افزود: از این تعداد 9 نفر در ستاد انتخابات وزارت کشور و 111 نفر در  حوزه انتخابیه تبریز ثبت‌نام کرده‌اند.
فرماندار تبریز خاطرنشان کرد: در روز اول آغاز ثبت‌نام داوطلبان نهمین دوره مجلس شورای اسلامی سه نفر،روز دوم  هفت نفر ،روز سوم  هفت نفر و روز چهارم 14 نفر و روز پنجم(دو نفر در ستاد انتخابات و 14 نفر در فرمانداری تبریز) روز ششم (یک نفر درستاد انتخابات و 34 نفر در فرمانداری تبریز) و روز هفتم شش نفر در ستاد انتخابات و 32 نفر در فرمانداری تبریز ثبت‌نام کردند.
 
*جوان‌ترین داوطلب 30 سال و مسن‌ترین 59 سال دارد
چمنی اضافه کرد: جوان‌ترین داوطلب 30 سال و مسن‌ترین داوطلب در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو 59 سال سن دارد که در بررسی ترکیب کاندیداها شش نفر از کل داوطلب‌ها روحانی و هفت نفر را بانوان تشکیل می‌دهند.
وی ادامه داد: 23 نفر از کاندیداها سن بین 41 تا 45 سال، 21 نفر بین 46 تا 50 سال، 18 نفر بین 51 تا 55 سال و  پنج نفر سنشان مابین 56 تا 60 سال قرار دارد.
فرماندار تبریز ادامه داد: 22 نفر از این داوطلب‌ها دارای مدرک دکترا و بقیه دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند.

 
*4 نماینده فعلی ثبت نام و یک نماینده فعلی انصراف داد
وی همچنین گفت: در بین این داوطلب‌ها پنج نفر از نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه تبریز قرار دارند و یکی از نمایندگان نیز از انتخابات انصراف داده است.
 
*ثبت‌نام 17 نفر نیز از کاندیداهای دوره‌های قبل انتخابات مجلس
فرماندار تبریز گفت: 17 نفر نیز از کاندیداهای دوره‌های قبل انتخابات مجلس حضور دارند و تنها یک نفر از مدیران مستعفی استان در این دوره از انتخابات حوزه انتخابیه تبریز آذرشهر و اسکو حضور دارد.
چمنی گفت: از دهم تا 19 دی ماه صلاحیت کاندیداها توسط هیئت اجرایی ارزیابی می‌شود و پس از این مدت در تاریخ 20 دی ماه اسامی افراد رد صلاحیت شده به صورت کتبی و محرمانه به داوطلبان مورد نظر ابلاغ می‌شود و این افراد مجازند در صورت داشتن اعتراض روزهای 21 و 22 و 23 دی ماه نسبت به اعلام شکایت خود اقدام کنند.
وی اضافه کرد: در یک اسفند ماه اسامی تمام داوطلبان نمایندگی مجلس از طریق آگهی اعلام می‌شود.

*نمایندگان اهر و کلیبر از تبریز داوطلب شدند
فرماندار تبریز همچنین گفت: نمایندگان حوزه انتخابیه اهر و کلیبر که سابقه نمایندگی دارند در حوزه انتخابیه، آذرشهر و اسکو داوطلب شده‌اند.

*کاهش ثبت‌نام به علت مدرک کارشناسی ارشد
چمنی همچنین گفت: کاهش چند درصدی داوطلبان در شهرستان به علت شرط داشتن مدرک کارشناسی ارشد برای کاندیداهاست و استقبال صاحبان مدرک دکترا بیشتر شده است.
وی با تاکید بر اینکه تمام روند انتخابات با حضور و نظارت خود مردم انجام می‌گیرد، خاطرنشان کرد: در این دوره از انتخابات نیز حضور حداکثری مردم را شاهد خواهیم بود و هر رای از ملت ایران تیری بر قلب استکبار جهانی است.
فرماندار تبریز همچنین با بیان اینکه قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی 100 فصل و  94 ماده دارد و آغاز و خاتمه انتخابات با رعایت کامل همه این موارد انجام می‌شود، گفت: در قانون انتخابات هیچ ضعف و خلایی وجود ندارد و تخلفاتی همچون تبلیغات زودهنگام و نحوه تبلیغات مربوط به نحوه عملکرد برخی داوطلبان است.
نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی روز جمعه دوازدهم اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ص10/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول